מדיני

נזכרו לאסוף את הנשק, עכשיו אפשר להמשיך לפלג

מנסור עבאס מנסור עבאס

זה היה עוד דיון סוער בכנסת שדמה בעיקר לפרק נוסף של "יציע העיתונות" או "פופוליטיקה" ז"ל, למי שעוד זוכר את הז'אנר. הסיבה לקרנבל הייתה הדיון בוועדה המיוחדת לענייני החברה הערבית, בראשות ח"כ מנסור עבאס, בנושא גל המעצרים במגזר לאחר המהומות במהלך מבצע "שומר חומות".

עבאס, שכבר התרגל לתפקידו כממליך המלכים בפוליטיקה הישראלית, ניהל את הישיבה ביד רמה. כבר בתחילת הדיון כאשר ביקש מראש מחלקת סיכול פשיעה באגף הסי"ף במשטרה, ניצב משנה יגאל עזרא, להציג את הנתונים, הוא מצא את עצמו מנסה להרגיע את ח"כ איבתסאם מרעאנה (העבודה) וח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) שהפריע לדיון וצעק למרעאנה.  "מעניין את הסבתא שלך שפוגעים ביהודים", זעק בן גביר בהתייחסו לכך שמעראנה ספרה רק לינצ'ים שבוצעו נגד ערבים ולא נגד יהודים.

והיה גם דיון בנושא המעצרים. ניצב משנה עזרא, התייחס לאיסוף כלי הנשק ואמר כי מתחילת השנה נתפסו 1,670 כלי נשק. הוא הוסיף כי בחברה הערבית אין עשרות אלפי כלי נשק, אלא כ-8,000 עד 10,000 כלי נשק. עוד ציין כי עם גיוס פלוגות מג"ב השבוע, החלה המשטרה במעצרים משמעותיים. לדבריו, מאז החלו האירועים ועד ה-23 במאי נעצרו 1,590 איש, בהם 183 יהודים, כאשר מתוך כלל העצורים שוחררו 1,093. עוד אמר נצ"מ עזרא, כי 1,299 מהעצורים הם בגירים ו-291 קטינים.

נציגת פרקליטות המדינה, עו"ד גלית שהם, אמרה כי לפרקליטות יש מדיניות שוויונית. לדבריה, הפרקליטות טיפלה ב-348 תיקי מעצר וב-175 מתוכם הוגשו כתבי אישום נגד 263 אנשים, כאשר 30 מבין הנאשמים הם יהודים. 15 כתבי אישום הוגשו בשל מעשים עם מניע גזעני ו-9 הוגשו כשהעבירות המיוחסות הן של טרור. רוב העבירות בכתבי האישום הם עבירות של הפרת סדר ציבורי, תקיפות שוטרים, יידויי אבנים וכדומה. ראש תחום ביטחון ותפקידים מיוחדים בפרקליטות, עו"ד שלמה אברמזון, הוסיף כי 15 מהנאשמים קשורים למעשי לינץ וכתבי האישום שהוגשו נגדם הוגשו בין מעשי טרור.

בשלב הזה ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) שאל האם יש כוונה להאשים אנשים שהשתתפו במהומות במרד בזמן לחימה, ואברמזון השיב כי "לא הגיעו אלינו תיקים כאלה".

עימות נוסף פרץ כאשר מנהל מרכז מוסאווא, ג'עפר פרח, שאל מדוע המסיתים מלהב"ה ולה פמיליה ובן גביר לא נעצרים. הוא אף סיפר כי בנו נעצר ללא כל סיבה. ח"כ בן גביר קרא לפרח חוצפן וח"כ עמיחי שיקלי הוסיף כי הוא תומך חמאס וחיזבאללה. ח"כ שיקלי אף הוסיף כי ישנה היתממות שגובלת בחוסר אחריות, כאשר החברה הערבית לא מגנה את מקרי האלימות. רוטמן אמר כי אם מטרת הדיון היא לזהות בעיות של החברה הערבית הוא שותף מלא של היו"ר עבאס, אבל אם כל נציג של החברה הערבית יישא נאום פוליטי לא ניתן יהיה לקבל את הטענה שהיו פה מחאות לגיטימיות.

ואחרי כל הטוב הזה השאלה היחידיה שמעסיקה אותי? מדוע המשטרה נזכרה רק עכשיו שהמדינה כבר עלתה באש לעשות מעשה ולאסוף את הנשק. מחברי הכנסת שלנו אין לי ציפיות הם ימישכו לריב מול המצלמה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות