משפטי

נשיא או מיזוגן: מה עומד מאחורי האמירות העלובות של בוז'י הרצוג?

בוז'י הרצוג בוז'י הרצוג וחברה

האם תדמיתו הנקייה והממלכתית של בוז'י הרצוג, המועמד המוביל כיום לתפקיד נשיא המדינה, נסדקה בגלל עדותו של אילן ישועה בבית המשפט? אתמול, בחקירה הנגדית של אילן ישועה, הקריאה הסנגורית מיכל רוזן עוזר התכתבות בין הרצוג לבין אילן ישועה, התכתבות שבמקרה הטוב מוציאה את הרצוג לא טוב ובמקרה הרע ממש מיזוגן.

בהתכתבות קצרה של ישועה, מי שהיה אז יו"ר מפלגת העבודה השתמש בכינויים מעליבים כלפי נשים חזקות. לשלי יחימוביץ' מי שהתמודדה נגדו על ראשות מפלגת העבודה הוא קרא "כלבה". על יונית לוי, שראיינה אותו במהלך המירוץ לראשות הממשלה, הוא קרא "לא חכמה", אך בשביל ההגינות צריך לומר שאל הפינה הזו דחף אותו ישועה..

הרצוג, כאמור, נהנה מתדמית ממלכתית ומבקש להיות האזרח מספר 1 – נשיא המדינה, אלא שהציטוטים הללו וגם שאר השיחה עם ישועה מוכיחות כי מאחורי הקלעים הסיפור שונה. כאשר המיקרפונים נסגרים מתגלה התדמית מתחלפת.

השיחה המדוברת עם ישועה עסקה בכותרת שתופיע בוואלה לאחר ניצחונו בפריימריז. "ניצחון מוחץ להרצוג למרות ההתקפות נגדו אני חייב להראות שליטה והדרה של הכלבה", כתב הרצוג לישועה, בהתייחסו לח"כית לשעבר שלי יחימוביץ' שנאבקה עמו על הבכורה. בהמשך השיחה עברו ישועה והרצוג לעסוק גם ביונית, ואחרי שישועה קרא לה "חצופה ומטופשת", הוסיף הרצוג כי היא "בכלל לא חכמה". על קושמרו הם לא דיברו.

כשפנינו להרצוג לקבלת תגובה דוברו מסר שאין תגובה אלא שלאחר מספר דקות שוחררה ההודעה הבאה מטעמושלמעשה מאשרת את מה שנכתב: "הבוקר פורסמו דברים שאמרתי בלהט מאבק פוליטי יצרי ב2013 על שלי יחימוביץ שכנגדה התמודדתי בפריימריז אותה עת. בין יריבים פוליטיים יש תקופות סוערות יותר ופחות. שלי ואני שוחחנו לא אחת מאז אותה תקופה סוערת והתקדמנו הלאה. אך אני מוצא מקום להתנצל בפניה וגם ציבורית על האמירה המיותרת שלא היה לה מקום".

זוהי אינה הפעם הראשונה שהרצוג מועד בלשונו או מתערבב בעניינים אפורים. בשנת 1999, למרות היותו עו"ד מוכר ומפורסם, הוא שמר על זכות השתיקה בחקירה שנערכה בפרשת העמותות שתרמו כסף לקמפיין של רה"מ דאז אהוד ברק. התיק נגדו נסגר מחוסר ראיות.

באפריל 2016 נחקר הרצוג תחת אזהרה, שוב בחשד כי עבר על חוק מימון מפלגות בתקופה הפריימריז המדוברים מול יחימוביץ'. החשד היה שהמטה של הרצוג קיבל שלא כחוק 40 אלף ש"ח. בינואר 2017 החליט היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לסגור את התיק נגד הרצוג בשל "העדר ראיות מספיקות", בצירוף ביקורת על כך שגרסתו של הרצוג אינה עולה בקנה אחד עם חומר הראיות.

מעבר לנושאים הפליליים, כולם זוכרים את המעידה החביבה של הרצוג בעימות מול רה"מ נתניהו בקמפיין בחירות 2015, כשאמר "אני אשמור על 'נתניהו מאוחדת",  במקום על ירושלים מאוחדת.

השאלה מה חושבות על זה הנשים החזקות בכנסת כמו מירב מיכאלי ותמר זנדברג, שקולן כביכול אמור להיות בכיסו. השאלה אם אמירות כאלו, שמתווספות להתנהגות עבריינית בחקירה ולגירסה בחקירה שאינה מתיישבת עם הראיות, הוא באמת האיש הכי מתאים להיות האזרח מספר 1 שלנו.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות