מדיני

"אנטישמיות חסרת לב ושנאת יהודים. זו האמונה הבסיסית של שותפינו לשלום"

ג'ונתן פולארד ג'ונתן פולארד

"באופן הכי פשוט: הם עמלק". אלו המילים שבהן בחר גו'נתן פולארד להשתמש בנאום הציבורי הראשון שלו. ובשביל מה? כדי לתאר את הרשות הפלסטינית וחלק מממשל ביידן.

את הנאום נשא פולארד בישיבת מרכז הרב המזוהה עם הזרם החרדי לאומי במסגרת חגיגות יום ירושלים, אליה מוזמנים בכל שנה ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל. נתניהו, שהיה אמור להגיע לנאום אתמול (ב'), ביטל את השתתפותו ברגע האחרון בעקבות האירועים האלימים שפרצו ברחבי הארץ וירי הרקטות מרצועת עזה.

"אנטישמיות חסרת לב ושנאת יהודים. זו האמונה הבסיסית של שותפינו לשלום, לכאורה", קבע פולארד, "לא רחוק ברמאללה, של אויבינו המוצהרים בעזה ושל רבים מהבירוקרטים מהצוות הנוכחי של ממשל ביידן. אנחנו מדברים על עמלק באופן הכי פשוט וברור. הם שונאים אותנו בצורה שלא תאמינו. אויבים בכאפיות ובמחלקת המדינה".

פולארד לא הסתפק בכך ואף חילק עצות לראש הממשלה. "יש לעזוב את האו"ם מייד", אמר, "עלינו להודיע לאמריקאים שאם הם רוצים לבנות שגרירות זה רק בירושלים, בכל מקום אחר – לא".

לפני הנאום הקיצוני למדי, פולארד זכה לקבלת תעודת הוקרה "על התרומה והמסירות לעם ישראל, מדינת ישראל ובירת ישראל", מאת ראש העיר של ירושלים, משה ליאון.

בהמשך נאומו פולארד חלק עצות גם לליאון ואמר כי עליו לדרוש שתושבי מזרח העיר הערבים יקבלו אזרחות ישראלית מלאה ורק כך הם יהיו זכאים להטבות כמו שאר תושבי העיר. אחרת, לדבריו, יש לשלול מהם את ההטבות.

פולארד עלה לישראל מארה"ב בחודש דצמבר האחרון מאז הוא מיעט בהתבטאויות  בכלי התקשורת. אתמול, כך נראה, הבנו למה.

 

 

 

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות