משפטי

האמת תישאר במעמקים: איך (כמעט) כולם הצליחו לצאת טוב מפרשת הצוללות

מיקי גנור הנאשם מיקי גנור. עו"ד שמרון וצ'ייני ניצלו בזכות זה שהוא לא עד מדינה?

קשה להאמין, אבל כמעט כולם יכולים להרגיש מנצחים אחרי החלטת הפרקליטות היום להגיש שורה של כתבי אישום בפרשת הצוללות, הנודעת גם כתיק 3,000, אבל בעיקר בגלל ההחלטה שלא להגיש כתבי אישום נגד מפקד חיל הים לשעבר, אלוף במיל אלי צ'ייני מרום, ועו"ד של רה"מ נתניהו, דוד שמרון.

הראשון ליהנות מההחלטה הוא נתניהו עצמו. רבים האשימו ועדיין מאשימים אותו במעורבות בשחיתות שהיתה בעסקת הצוללות, אך העובדה שמיקי גנור, הנאשם הראשי בתיק כרגע, "לקח את התיק על עצמו", הפר את הסכם עד המדינה ויורשע כמעט בוודאות במתן שוחד, ככל הנראה ניקתה לחלוטין את עו"ד שמרון, שהוא המדרגה הקרובה ביותר לרה"מ. רק תחשבו מה היה קורה אם קרוב המשפחה ועו"ד של המשפחה היה מרגיש על פי התהום ומחליט להתהפך. משם, ככל הנראה, כבר לא היתה דרך חזרה.

עכשיו שמרון בחוץ, ונתניהו יכול להיות קצת יותר רגוע. האש ירדה שלב, ולפחות באחת מארבע החקירות שהתנהלו נגדו אפשר לומר כרגע (אמת לשעתה!) שאין כלום כי לא היה כלום. כך יכול לומר גם צ'ייני, שסביר להניח שהחקירה נגדו התבססה על עדותו של גנור, שכאמור איננה תקפה עוד.

גם אנחנו כציבור יכולים להיות מרוצים. את הצוללות אולי המצרים לא יחזירו לגרמנים גם אם לפיד יבקש ממש יפה מא-סיסי, אך בשורה התחתונה הוחלט היום על העמדתם לדין של לא פחות משישה אנשים – המשנה לראש המל"ל דאז, אבריאל בר יוסף, מנהל לשכת רה"מ באותה תקופה, דוד שרן, היועץ הפוליטי לשעבר של יובל שטייניץ, רמי טייב, יו"ר קרן היסוד וח"כ לשעבר מודי זנדברג יועץ התקשורת צחי ליבר ואיש העסקים (תת אלוף במיל.) שי ברוש.

קצינים בכירים בצבא לשעבר, ראשי ארגוני ענק ופקידים ויועצים בצמתים הכי מרכזיים בממשל הישראלי – כולם יואשמו בלקיחת שוחד או תיווך לשוחד. וזה מעבר להלבנת הון, עבירות מס שונות ואפילו עבירה על חוק מימון המפלגות. לכולם כמובן עומדת זכות החפות, אבל מולה עומדים המסמכים והעדויות.

אפילו בפרקליטות יכולים להגניב חיוך. אל ראש הפירמידה הם אולי לא הגיעו אך יש בידיהם שורה של כתבי אישום משמעותיים ומבוססים, ובעיקר אף אחד לא יכול לזעוק חמאס, שהם בחרו צד ומנהלים את המדינה מאחורי הקלעים. אולי חוץ מאשר הקיצונים משני הצדדים, היחידים שיכולים לראות עצמם קצת "מקופחים" היום.

כן, יבבני השמאל שזועקים שרה"מ בוגד ואחראי לפגיעה קשה בביטחון המדינה, למרות שכלום עוד לא הוכח, ואלו מהימין שטוענים לתפירת תיקים ולהמצאת עובדות ומקבלים פה לתוך הפנים (אם יבחרו לפתוח הפעם עיניים) פרשיית שחיתות ביטחונית חמורה, שספק רב אם אנחנו יודעים עכשיו או נדע בעתיד עד לאן הגיעה הריקבון ומי נהנה מפרותיה המורעלים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות