משפטי

מעכשיו זה רשמי: ירין שרף יואשם באונס הקטינה במלונית הקורונה

הפגנה על כתב האישום המקל נגד ירין שחף, בשבוע שעבר הפגנה על כתב האישום המקל נגד ירין שחף

עכשיו זה רשמי, הלחץ הציבורי עבד ובית המשפט המחוזי החמיר את סעיף האישום של ירין שרף וקבע שהוא יואשם בסעיף אונס של הילדה בת ה-13 במלונית הקורונה של משרד הרווחה ביפו.

כזכור, לפני למעלה מחודש, הפרקליטות ביקשה לתקן את כתב האישום בעניינו של ירין שרף, ולייחס לו עבירות של אינוס, ובהתאם להעביר את הדיון בעניינו לבית המשפט המחוזי.

ההחלטה להחמרה בסעיף האישום, התקבלה בתום מספר דיונים בראשות ממלא-מקום פרקליט המדינה, בהם השתתפו הגורמים הרלוונטיים בפרקליטות המדינה ופרקליטות מחוז תל אביב. לאחר שבמסגרת הדיונים שבו ונבחנו חומרי החקירה, אף בוצעו מספר השלמות חקירה, ונותחו החלופות המשפטיות, העובדתיות והנורמטיביות.

בסופו של דבר ממלא-מקום פרקליט המדינה החליט לבקש ולתקן את כתב האישום זאת על אף הקשיים והמורכבות בפרשה זו, עולה כי יש בתיק סיכוי סביר להרשעה בעבירת אינוס, וכי בנסיבות העניין מוצדק לבקש לתקן את כתב האישום.

"חובתה של התביעה לשוב ולהעריך את תמונת המצב הראייתית בכל שלב, כפי שנעשה גם במקרה זה, כאשר הוחלט לפנות לבית המשפט ולבקש לתקן את כתב האישום", נכתב על ידי הפרקליטות בזמנו.

שרף כאמור נאשם בכך שאנס קטינה במלונית הקורונה של משרד הרווחה במהלך תקופת המגפה. בתחילה הוגש נגדו כתב אישום רק על בעילה בהסכמה, אך בעקבות לחץ ציבורי והפגנות שנערכו מול משרדי הפרקליטות החליטו שם לשנות את כתב האישום. התנהגותו הפראית של שרף לא נפסקה גם לאחר שנעצר, ובמהלך שערורייתי הוא הצליח לעלות לשידור חי מבית המעצר שבוא הוא נמצא באמצעות אחד החשבונות שלו בברשתות החברתיות ותקף את המתלוננת נגדו.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות