כלכלה

מחפשים עסק משתלם ב2021? אולי תפתחו חברת תעופה

מטוס היכונו לבום של חברות התעופה.

אם חשבתם על עסק משתלם שעשוי לחזור לעצמו ב-2021, הביטו לשמיים ותחשבו בגדול. מומחים בענף התעופה בטוחים ששנת 2021 היא תזמון מושלם והזדמנות נהדרת לייסד חברות תעופה, לרכוש מטוסים חדשים ולהוסיף יעדי טיסה חדשים – זאת אחרי המשבר חסר התקדים שפקד את הענף בשנה החולפת בחסות הקורונה.

יותר מ-90 חברות תעופה חדשות ברחבי העולם מתוכננות לקום בשנת 2021. תעשיית הטיסות חטפה מכה קשה מאוד בעקבות הקורונה בשנה הה אחרונה וחברות ישנות רבות פשטו רגל. אבל אתם יודעים איך זה ברגעי שפל – יהיו תמיד כאלה שיזהו הזדמנות לייסד חברות חדשות או לרכוש חברות תעופה ומטוסים במחירים מוזלים ולהוסיף יעדי טיסה חדשים.

חברות התעופה עברו שנה טראומתית ב2020 – כל חברות התעופה צמצמו משמעותית את פעילותן והמוני מטוסים קורקעו לתקופה ארוכה ומרבית העובדים בתחום פוטרו או הוצאו לחל"ת כשחברות תעופה רבות משוועות לתמיכה ממשלתית כדי לשרוד. לא פחות מ-40 חברות תעופה הפסיקו את פעילותן – זמנית או לתמיד והתעשיה רשמה הפסדים של כ-35 מיליארד דולר כאשר רובן לא יזכו לחבילת הקלת מהרשויות עד לחצי השני של שנת 2021.

"חברות תעופה רבות מזהות הזדמנות וצופות צמיחה בענף שצפוי להגביר את פעילותו משמעותית בחצי השני של השנה הנוכחית", כך צופה העיתון 'וול סטריט ג'ורנאל' שנסמך על תחזית של חברת האחזקות אבולון (AVOLON) שאחד משירותיה הבולטים הוא חכירת מטוסים. לפי תחזות זו כאמור מעל 90 חברות תעופה חדשות יקומו השנה בכל שש היבשות השונות. חלק מהחברות החדשות ינצלו את הזמינות הרבה בשדות התעופה וימלאו את החלל שהותירו חברות תעופה ישנות וותיקות שהקטינו משמעות את פעילותן.

אנשי עסקים עשירים זיהו הזדמנות לרכוש נכסים במחירים נמוכים יחסית כשלפי התחזיות תעשיית התעופה המסחרית צפויה לגדול במאות אחוזים עד סיום השנה. אנדרו לוי ייסד את חברת התעופה אוולו (AVELO), שיש לה מספר יעדים במערב ארה"ב והיא מוכרת כרטיסים במחירים נמוכים תוך שהיא משתמשת בשדות תעופה קטנים יותר לפי שיטת 'לואו קוסט'. לוי סיפר שרכש כיסאות במחירי רצפה לאחר שאותם כיסאות הוזמנו על ידי חברת תעופה שהחליטה בסופו של דבר לוותר על רכישתם ב-2020 בשל התפרצות הקורונה, הגבלות הכניסה למדינות רבות והתרסקותה של תעשיית התיירות. כמו כן, הוסיף לוי שהגבלת הטיסות בשנה החולפת הקלה מאוד על חברת התעופה שלו למצוא מקום זמין בהאנגר בשדה התעופה בו החברה עושה שימוש.

ביואן טורה לארסן מנכ"ל חברת התעופה הנורבגית החדשה נורס (NORSE) אטלנטיק איירווייס, סיפר ל'וול סטריט ג'ורנאל' כי הצליח לרכוש מטוס מחברה נורבגית שפשטה רגל ב-2020 ב'מחיר נמוך עד כדי מגוחך'. גם החברה הזו מתכננת את פעילותה בסגנון לואו קוסט וצפויה להתחיל לפעול בדצמבר הקרוב.

ישנן גם חברות תעופה קיימות בשוק שזיהו הזדמנויות שנוצרו בקורונה, למשל 'רקס איירליינס' שהמנכ"ל שלה ג'ון שארפ סיפר שהחברה הגדילה את היעדים שלה ונכנס לערים גדולות. רקס איירליינס רכשה מטוסי בואינג 747 ("ג'מבו") בהנחה של יותר מ-50% מידי חברת וירג'ין אוסטרליה.

בקיצור אם יש לכם הרבה כסף, שאיפות גדולות וחיבה למטוסים, זה הזמן שלכם לנסות את הענף בתקווה שהעולם יחזור בקרוב לשיגרה שהיתה לפני הקורונה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות