כללי

לתשומת לב הקורא יואב גלנט: באיטליה בתי הספר יישארו פתוחים הקיץ

שר החינוך יואב גלנט ומנכ"ל המשרד עמית אדרי שר החינוך יואב גלנט ומנכ"ל המשרד עמית אדרי

מה עושים בארץ עם הילדים עוד חודשיים בחופש הגדול? אולי מאמצים רעיון מאיטליה? בתי ספר בארץ המגף יישארו פתוחים במהלך החופש הגדול כדי לאפשר לילדים להשלים פערים ולחוות מחדש אינטראקציות וקירוב חברתי, להשלים לימודים וגם לפעילויות ספורט וחוגי אמנות. זאת אחרי הסגרים שהיכו באיטליה שחוותה את הגל השלישי של הקורונה.

כחצי מיליארד יורו – זה הסכום שתשקיע ממשלת איטליה על מנת לשמור על בתי הספר פתוחים במהלך הקיץ. השיעורים בחופש הגדול יתמקדו בספורט, צילום ואמנויות. המטרה היא לפצות על שנה של למידה מרחוק בלי אינטראקציה חברתית ולעשות כיף לילדים ולנערים. כל בית ספר צפוי לקבל 18 אלף יורו כאשר רוב המימון מופנה לאזורים המאתגרים יותר סוציו אקונומית בדרום איטליה, האזור בו תלמידים התקשו הכי הרבה בלימודים מרחוק.

שרק החינוך האיטלקי פטריציו ביאנקי אמר: "נשתמש בתקופה הקיץ כדי לבנות התחלה חדשה. נחזיר את בתי הספר לעמוד במרכז הקהילה".

נשיא איגון המורים הלאומי אנטונלו ג'יאנלי אמר שמי שיפיקו תועלת וירוויחו מהתכנית הם בעיקר משפחות מעוטות יכולת שלא מסוגלות לשלוח את הילדים למחנות קיץ במהלך החופש הגדול.

בהדגש בפעילויות בתי הספר באיטליה בקיץ יתמקדו ככתוב למעלה בתחומי העשרה כשבמוקד עומדים שיעורי אמנות שכוללים בין היתר מסגרות בהן התלמידים יוצאו להצגות בתיאטרון ולסרטים בקולנוע כחלק מתכנית הלימוד. בפירנצה למשל יריץ תאטרון ליצ'או קלאסיקו הצגות פתוחות באוויר הפתוח במשך החודש כאשר בית ספר לשפות יציע שיעורי משחק.

תקוות הרשויות באיטליה היא שהילדים יחזרו למסגרות חברתיות כדי לפצות על הזמן האבוד בו שהו בסגרים ובלימודים מרחוק בהמלך השנה האחרונה. רק ביום שני האחרון חזרו התלמידים במרבית המחוזות באיטליה, שרמות התחלואה בהן נמוכות, לספסל הלימודים. איטליה אף פתחה מסעדות פאבים ומוסדות תרבות ברוב האזורים. 14 מ-20 המחוזות באיטליה נחשבים כעת למחוזות צהובים עם רמות תחלואה נמוכות. חמישה מחוזות מסומנים בכתום ואחד, סרדיניה, עדיין אדום.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות