משפטי

ההתעללת וגם תבעת: הוריה של כרמל מעודה שוברים את שיאי החוצפה

כרמל מעודה פלאש 90 כרמל מעודה

הוריה של הגננת כרמל מעודה, שהורשעה בפגיעה והתעללות בילדים בגן שאותו ניהלה, הגישו, תחזיקו חזק, תביעת דיבה על סך 244 אלף שקלים נגד הורי אותם הילדים. כן, כן, זו לא טעות. לא מספיק שביתם פגעה בילדים של אותם הורים, עכשיו הם צריכים להתמודד עם תביעת השתקה מן הזן הנחות ביותר.

"נדמה שמשפחת מעודה נקטה בגישת 'ההתקפה היא ההגנה הטובה ביותר וזו תגובתם לתביעה הנזיקית שהגישה מרשתנו ניקול דניאל", אומר עו"ד מרק לייזרוביץ , המייצג יחד עם עו"ד קרן ברק את משפחת דניאל בתביעה הנזיקית נגד משפחת מעודה.

קרן ברק ומרק לייזרוביץ
עו"ד קרן ברק ומרק לייזרוביץ. תביעת השתקה | צילום: יח"צ

הוריה של מעודה אמנם לא הואשמו בהתעללות בילדים, אך לפי התביעה האזרחית שהגישה ניקול דניאל, אמא לתאומים שבהם התעללה מעודה בגן, העובדה שלא עצרו או דיווחו על התנהגותה, הופכת אותם לשותפים לדבר. בראיונות שנערכו בתקשורת לאחר תחילת החקירה, וגם בראיון נרחב אצלנו ב"זצ", אמרו ההורים כי אין סיכוי שההורים של מעודה לא היו מודעים למה שהתרחש מתחת לאפם, ושאין סיכוי שלא היו מודעים להתנהגותה הבלתי נתפשת כלפי הילדים. לכן הם גם כלולים בתביעה האזרחית, כמי שלא עשו דבר כדי למנוע את ההתעללות.

"התנהלותם של הוריה של כרמל מעודה, אשר לא עצרו ודיווחו על האלימות האכזרית כלפי ילדי הגן, עולה בקנה אחד עם התנהלותם בהעלאת הטענות בכתב התביעה שכנגד", מוסיפה עו"ד ברק, “כל אדם שנוהג באלימות כלפי ילדים צריך לדעת שהוא ישלם גם מכיסו שלו".

"במקום להגיש כתב הגנה או להיערך כלכלית לפיצוי הנזקים האדירים שיצרו לקטינים, בחרו במשפחת מעודה להגיש תביעת דיבה מופרכת נגד בני הזוג כמעין הפחדה להורים האחרים שלא ינהגו כמו ניקול ורון דניאל", הוסיפה עו"ד ברק, "אנו מתכוונים לנהל את התביעה הנזיקית ואת תביעת לשון הרע עד תומן, לא די בכך שהתעללו בילדים כעת מנסה משפחת מעודה להלך אימים על משפחות קורבונותיהם באמצעות הליכים משפטיים?".

בכתב התביעה שהגישו בני הזוג דניאל נגד הגננת המתעללת והוריה, נכתב כי הקטינים מצויים במצב נפשי קשה ביותר, וכי הם סובלים מהתפרצויות זעם וחווים רגרסיה התנהגותית. הם דורשים פיצוי של 2.5 מיליון שקלים.

מעודה הורשעה לפני מספר חודשים בהתעללות לאחר שפגעה בילדים שהגיעו אל הגן שלה "בייבי לאב". לפני מספר שבועות נערך דיון לטיעונים לעונש ובו דרשה הפרקליטות עונש חסר תקדים שאולי ירתיע גננות מתעללות בעתיד – 14 שנים מאחורי הסורגים.

בני הזוג דניאל ושאר נפגעי "בייבי לאב", חיכו את שייגזר דינה של האישה שהרסה את חיי ילדיהם וחייהם, לפני שהגישו את התביעה הראשונה, וכנראה לא האחרונה, נגד מעודה והוריה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות