משפטי

כתבי אישום נגד שניים מהמשתתפים בלינץ' בשוטר ביהוד

זה יכול להיות מבחן עבור מערכת החוק, להראות שיש דברים שלא עוברים בשתיקה. אחרי שהמשטרה עשתה את שלה והשלימה בסוף השבוע את מעצרם של כל החשודים בתקיפת שוטר התנועה לפני כשבוע וחצי ביהוד, הגיע זמנה של הפרקליטות.

נגד שניים מהחשודים הוגש כבר כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים בעבירה של תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, שיבוש מהלכי משפט ועבירה של מעשה פזיזות ורשלנות. אבל כדי שהמסר שהתקיפה המיותרת והאכזרית הזו תהדהד מעבר לכותרות פה ושם, צריכה להיות ענישה מחמירה.

אם עוד לא יצא לכם לראות את הסרטון, אז הנה הפרטים של האירוע:

על פי כתב האישום, בשעות אחר הצהריים, נסעו השישה בשיירת כלי רכב, שכללה בין היתר רכב מסוג ב.מ.וו ורכב מסוג אאודי ברחובות רמז ומוהליבר בעיר יהוד. השוטר, שהיה לבוש מדי מילואים ורכב על האופנוע שלו, הבחין בעבירת תנועה שביצע ה-ב.מ.וו, כשנכנס במהירות לכיכר דרך נתיב הנסיעה הנגדי. משכך, עצר השוטר את האופנוע במקביל לרכב והורה לנהג לעצור ולהציג לו רישיון וביטוח.

מיד לאחר מכן הזדהה השוטר והציג את תעודת השוטר שלו, בשעה שמסביבו מתגודדים הנאשמים ואחרים, ואחד מהם אף צעק לעברו "אז מה אם אתה שוטר".

בעת שנהג ה-ב.מ.וו ויושביו ניסו להימלט מן המקום, עמד השוטר בנתיב נסיעתו של הרכב על מנת למנוע ממנו לנסוע מהמקום מבלי למסור פרטים. בתגובה, דחפו חלק מהנאשמים בכוח רב מספר פעמים את השוטר, בעוד חלקם מתגודדים מסביב.

מיד לאחר מכן החלו הנאשמים לנסוע מהמקום בכלי הרכב בעוד השוטר מנסה לצלם את ה-ב.מ.וו ללא הצלחה. משכך, החל בנסיעה אחר כלי הרכב, וזמן קצר לאחר מכן, משהבחינו הנאשמים ואחרים בשוטר, יצאו הנאשמים ואחרים מכלי הרכב, כשחלקם חבשו על ראשם את כובעי "הקפוצ'ון", הפילו את השוטר והאופנוע על הקרקע, כך שראשו של השוטר, המוגן בקסדה, נחבט ברצפה.

השוטר התרומם מן הקרקע, תפס את אחד הנאשמים במטרה לעצרו, אך בתגובה הנאשמים ואחרים תקפו אותו והפילו אותו אל הקרקע. בעוד השוטר שרוע על הקרקע, מקופל ומנסה להגן על גופו, בעטו בו שוב ושוב בשוטר בראשו ובגופו. כאשר ניסה השוטר לקום מן הקרקע, בעט בו אחד מהם והפילו בחזרה אל הקרקע.

בהמשך, נכנסו הנאשמים ואחרים לרכב על מנת לברוח מן המקום. משניסה השוטר להיכנס אל הרכב ולמנוע את מנוסתם, יצאו חלק מהנוסעים והחלו שוב לתקוף את השוטר, לבעוט בו ולהכותו כשהוא שכוב על הקרקע, פעם אחר פעם, וזאת כשכל המעורבים מכסים את ראשיהם בכובעי "הקפוצ'ון". מיד לאחר שסיימו לתקוף את השוטר, אחד מהם שהיה אותה העת ברכב, פתח את הדלת הימנית האחורית, על מנת להקל על בריחת האחרים, ואילו האחרים נכנסו לרכב על מנת לנסוע מהמקום.

בתגובה, ניסה השוטר למנוע מהם לנסוע מן המקום, בכך שתפס את דלת הרכב. או אז, אחד מהם  אחז בשוטר תוך שנהג BMW החל בנסיעה. האחרים נכנסו לרכב תוך כדי נסיעה, ותוך כדי שהדלתות הימניות, שהיו פתוחות, פגעו בשוטר, והוא נחבט בדלתות, נפל על הכביש, ונגרר בסמוך לגלגלי הרכב, והכל על מנת להימלט מהמקום.

בעקבות מעשיהם של הנאשמים והאחרים נגרמו לשוטר כאבים ברגליו, בגבו, הוא חש סחרחורות ופונה לבית החולים תל השומר שם נקבע חשד לזעזוע מוח. הפגיעה בו אמנם היתה במזל לא קשה, אך האכזריות של הנאשמים והזלזול שלהם בחוק פשוט בלתי נתפסים.

עכשיו צריך לראות כיצד מנהלים נגדם משפט חסר פשרות, הסדרי טיעון מביכים ומקלים וממצים את הדין עם אלו שלא רק פגעו בצורה קשה ומזעזעת בשוטר שניסה בסה"כ למלא את תפקידו אלא גם בצורה שתהדהד גם לאנשים שמסביבם שיחשבו יותר מאשר פעמיים לפני שיחשבו לעשות זאת.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות