משפטי

ריב רומנטי מאחורי הסורגים: חתך במצח ועוד שנתיים מאסר

ידיים קשורות, אליוסטרציה אלימות בכלא. שנתיים מאסר נוספפות

ריבים על רקע רומנטי יכולים להוביל לתוצאות טראגיות לעתים, בטח אם הם קורים מאחורי הסורגים. אסירה מכלא נווה תרצה, הורשעה בעבירה של פציעה כאשר העבריין מזוין, זאת לאחר שדקרה אסירה אחרת בפניה, על רקע ויכוח בין השתיים על ליבו של גבר.

למרות שהיא כבר מרצה עונש מאסר ממושך, בית המשפט גזר עליה שנתיים נוספות שירוצו במצטבר לעונש המאסר שלה וכן פיצוי בסך עשרת אלפים שקלים לאסירה שנפצעה.

על פי כתב האישום, על רקע וויכוח שנתגלע בין הנאשמת לבין אסירה אחרת, נטלה הנאשמת מארון הציוד בתאה שני מכסים של קופסאות שימורים, ניגשה אל התא בו שהתה המתלוננת, קפצה עליה ודקרה אותה בפניה באמצעות שני המכסים. מיד לאחר מכן, אסירה אחרת הדפה את הנאשמת כדי למנוע ממנה להמשיך ולדקור את המתלוננת, אסירה נוספת ניסתה לשלוף מידה את המכסים הנ"ל, אך הנאשמת מנעה מהן והשתוללה בעודה אוחזת בחפץ המדובר. עקב כך, נגרמו לאסירות האחרות, שניסו לבלום את הנאשמת שריטות, הנאשמת אף היא נשרטה ואילו למתלוננת נגרם פצע דקירה במצח.

בית המשפט ציין כי זהו אירוע אלימות חמור, מתוכנן מראש, שנולד ממניע של קנאה בין-אישית, כנראה, מאבק על ליבו של גבר.

"אני מצטערת על מה שקרה", סיפרה הנאשמת בעדותה, "עברתי חרמות. היא עשתה עלי חרס, ביקשה מאסירות לא לדבר איתי. היא באה אלי לחדר פעמיים. עיקמה לי את הטוסיק ואמרה לי חכי חכי, את תזכרי את הטוסיק שלי הרבה זמן, זה היה בחדר 13 שהייתי, לפני שהלכתי לתא 14. היא אמרה לי אני אגיד לך איזה חוטיני אני אשים".

"היא לקחה לי את הבן זוג, הוא הציע לה נישואים. הוא במאסר עולם. היא כבר השתחררה", הוסיפה הנאשמת, "היא ישבה על הונאות. מרמה. היא ביקשה מאסירה לא לדבר איתי איך שהיא לקחה לי את הבן זוג, בגלל זה היא ציוותה על אסירות לא לדבר איתי, היא לכלכה עלי, היתה עושה עלי פרצופים. היתה אומרת לאסירות אחרות לא לדבר איתי. היתה מדבר בטלפון, אומרת הנה. הנה. היא פגעה בי בהרבה תחומים, ניסתה להתנכל אלי בצורה לא יפה".

למרות שכאמור מדובר באסירה השפוטה לתקופה בת 26 שנה, בית המשפט קבע כי אין כל הנמקה שתוביל להפעלת המאסר המותנה באופן חופף, או לחפיפת עונש המאסר בפועל, לעונש מאסרה הנוכחי, שהרי מדובר בנאשמת אלימה, חזרתית, אשר ביצעה את המעשה בתוך כותלי הכלא.

"יש צורך להדגיש כלפיה את ההרתעה הפרטית ושיש להבהיר לה ולאסירים שכמותה, כי תקופת מאסר ארוכה ככל שתהיה אינה מקימה חסינות מפני ענישה נוספת, מצטברת, נוכח מעשי עבריינות נוספים. זוהי נאשמת שהמעשה האלים בתוך כתלי הכלא יחד עם עברה הפלילי, יחד עם המאסר המותנה, שהיה תלוי לחובתה ולא הרתיע אותה מלשוב ולבצע מעשה אלים – כל אלו מלמדים כי היא נעדרת כל מורא של החוק ולפיכך יש לגזור את דינה באופן מחמיר", נכתב בגזר הדין.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות