משפטי

ההגנה הכי טובה היא בלי כתב הגנה

יאיר נתניהו יאיר נתניהו. צילום: פלאש 90

יאיר נתניהו ממשיך להוכיח שלמד דבר או שניים מאביו, כמו למשל למשוך זמן. אמנם אתמול הורה שופט בית משפט השלום בכפר סבא, רונן פלג, לבנו של ראש הממשלה לשלם פיצוי של חצי מיליון שקלים לדנה כשדי שתבעה אותו בטענה כי פרסם עליה לשון הרע וגרם לה לעבור "הטרדה מינית קבוצתית ופומבית". אלא שכמו במקרה של תביעת הדיבה של עורך וואלה לשעבר אבי אלקלעי נגד נתניהו-הבן, מדובר בפסק דין שניתן בהיעדר הגנה, והוא צפוי להתבטל בערעור ואז סביר שגם ייאות נתניהו ג'וניור להגיש כתב הגנה.

הסיפור מאחורי ההחלטה של השופט פלג הוא העובדה שכשדי הצליחה להוכיח שני דברים – שעשתה הכול כדי להגיש את כתב התביעה לנתניהו, ושמקום מגוריו של בנו של ראש הממשלה הוא במעון בבלפור.

בתחילה הוכיחו כשדי ועורך דינה רון לוינטל כי התביעה אכן נשלחה על ידי שליח למעון ראש הממשלה, אך המאבטחים סירבו לקבל אותה. לאחר מכן היא נשלחה אל הנתבע באמצעות דואר רשום. למרות זאת השופט לא התרשם, דחה את הבקשה ודרש מהתובעת להוכיח כי מעונו של יאיר הוא אכן בבלפור, אלא שבגלל הקורונה לא ניתן להוציא תמצית רישום ממשרד הפנים. אתמול, לאחר מכתב נוסף מעו"ד לוינטל ואחרי שהשיגו את תמצית הרישום של נתניהו, כבר לא נותרה לשופט ברירה אלא לקבל את בקשתה של כשדי.

נתניהו חויב לשלם לכשדי 500 אלף שקלים פיצוי, ובנוסף ישלם לה 6,250 שקלים בגין הוצאות משפט ועוד שכר טרחת עו"ד בסך 26,465 שקלים. אלא שמדובר בסכומים שאותם לא תראה כשדי לעולם, אלא אם תנצח במשפט האמיתי שיחל מתישהו, אחרי הערעור ואחרי הגשת כתב ההגנה.

אגב, המשפט של אלקלעי נגד יאיר נתניהו צפוי להיפתח בשבוע הבא, לאחר שהתושב הלא-נבחר שמתגורר במעון ראש הממשלה הגיש בסופו של דבר כתב הגנה.

כשדי, תושבת תל מונד, הגישה בחודש אוגוסט האחרון את התביעה נגד יאיר נתניהו, לאחר שתמונתה נחשפה על ידו תוך רמיזה על קשר רומנטי עם ראש הממשלה החליפי בני גנץ. בתביעה, שצורפו אליה תגובות מהרשת, נכתב כי "כבודה נרמס בראש חוצות ובכיכר העיר".

כשדי ציינה כי היא פעילה למען בעלי חיים זה שמונה שנים. בתקופת מערכות הבחירות לכנסת ה-22 ולכנסת ה-23, התנדבה לסייע לרשימת "כחול לבן" בראשות גנץ, וזאת, בין היתר, במסגרת מטה "כחול לבן ירוק", שהקימה הרשימה, מטה שעוסק בהגנת החי והסביבה. בראשות המטה עמדה ח״כ מיקי חיימוביץ.

כשדי ציינה גם, כי במהלך שירותה הצבאי, פגשה במפגש אקראי את גנץ, בהיותו מפקד זרוע היבשה, בעת ששירתה בוועדת החקירה לבדיקת תפקוד המטה הכללי במהלך מלחמת לבנון השנייה, בראשות רא״ל (מיל׳) דן שומרון ז״ל ובמהלך שנת הבחירות 2019-2020, פרסמה דברי שבח ברשתות החברתיות על מנת להביע תמיכתה במועמד לראשות הממשלה מטעם רשימת "כחול לבן".

בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בכפר סבא, נטען כי מערכת הבחירות לכנסת ה-23, חצתה גבולות אדומים והגיעה לתחתית שפל המדרגה. כאשר נתניהו הבן, על מנת לסייע לאביו, ראש הממשלה, ובמטרה להכפיש את יריבו הפוליטי, בני גנץ, פתח בסדרת פרסומים ברשת החברתית טוויטר, מהם עולה, כי גנץ מעורב בפרשיות מין רבות ולו "מאהבות סודיות", וכי התובעת כשדי, בחורה צעירה, שגנץ יכול היה להיות אביה, היא אחת מ"מאהבותיו". בתביעה צוין כי כשדי נבחרה ע״י יאיר נתניהו במקרה. "יכולה הייתה זו להיות באותה מידה כל אישה אחרת, באשר הנתבע סבור שאין דין ואין דיין, ששמו הטוב של אדם וכבודו הוא הפקר, וכי חסותו של ראש הממשלה, או של עוקביו, תגן עליו מפני כל צרה שתתרגש עליו", נכתב בתביעה שבה הוסיפו גם: "פרסומים אלה של הנתבע, אשר כללו גם תמונות של התובעת, הביאו לשלל תגובות מכפישות מהסוג המביש ביותר, תוך שהן הופכות את התובעת ל׳מוניקה לוינסקי׳ הישראלית, כך ממש".

לפני כשנה, לקראת הבחירות הקודמות לכנסת, השתתפה כשדי במפגש עם חברי-כנסת מרשימת כחול-לבן, ובהם בני גנץ. תצלום מהמפגש פורסם בחשבון הפייסבוק שלה. ב-23.2 פרסם נתניהו הבן בטוויטר תצלום מתוך חשבון הפייסבוק של כשדי, בתוספת ההערה "מישהו יודע מי זאת?".

יאיר נתניהו וחשבונות הסושיאל האגרסיביים הפכו בשנה בשנתיים האחרונות לאבן שואבת של תביעות דיבה. מלבד כשדי (חצי מיליון שקלים) ואלקלעי (רבע מיליון שקלים), גם ארגון מולד (140 אלף שקלים) ניר חפץ (חצי מיליון שקלים) עמותת חוזה חדש (חצי מיליון שקלים) ובוגרי קרן וקסנר (מיליון שקלים) הגישו נגד יאיר נתניהו תביעות בעקבות התבטאויות שהן במקרה הטוב מעוררות מחלוקת ובמקרה הרע דיבה על פניו. סך התביעות נגד בנו של ראש הממשלה עומד כיום על יותר משלושה מיליון שקלים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות