משפטי

הפסיכיאטר חילק מרשמים לתחליפי סם תמורת תשלום במזומן

מעצר על ידי המשטרה מעצר על ידי המשטרה, אילוסטרציה

שוטרי מחוז מרכז עיכבו הבוקר (שלישי) לחקירה פסיכיאטר החשוד במתן מרשמים לתרופות נרקוטיות לכל דורש, תמורת תשלום במזומן. התרופות, מסוג סבוטקס, משמשות כתחליף לסם עבור נגמלים מהרואין, אך מדובר בתרופה שניתן לספק לחולה רק אם הוכיח כי הוא עובר במקביל טיפול פסיכולוגי.

יחד עם הפסיכיאטר נעצרו גם שניים מעובדי הקליניקה ובהמשך יובאו השלושה בפני שופט בבימ"ש השלום בראשון לציון.

החקירה נפתחה בעקבות מידע מודיעיני של יחידת 'דרור' בשב"ס, לפיו תחליף סם מסוג סבוטקס הוברח לתוך כתלי הכלא לשימוש אסור בקרב אסירים, ונמכר במאות שקלים לכדור.

במהלך החקירה עלה חשד כי מקור הסם במרשמים שניתנו על ידי החשוד, תושב השפלה בן 55, והוחלט לשגר לקליניקה של החשוד במרכז הארץ, בלשים של היחידה ושוטר במסווה מימ"ר מרכז שהזדהו כמכורים לסמים הזקוקים לתחליף סם.

בקליניקה נשלחו הבלשים והשוטר לבצע בדיקת שתן בכדי לוודא שאכן מדובר במכורים לסם הזכאים למרשמים, ולמרות שתוצאות הבדיקה לא העלתה כי הם נרקומנים, הם התקבלו אצל הרופא. לאחר שיחה קצרה שכללה הסכמה על מחיר המרשם, הועבר תשלום בגובה 250-200 שקלים במזומן לרופא, ותמורתו הופק המרשם.

ראוי לציין כי מדובר בתחליף סם המחייב לצד נטילתו בטיפול פסיכו-סוציאלי, אך זה לא נעשה לבלשי השב"ס ולשוטר שפעלו במסווה. עוד עלה חשד כי הרופא "הכניס לפיהם" של ה"מכורים" תיאור של תופעות פיזיולוגיות, בכדי להצדיק את מתן המרשם, ובנוסף, עלה חשד כי ניתנו מרשמים לפונים שטענו כי הן נועדו עבור אחרים.

הבוקר, אחרי כמה חודשים של חקירה סמויה, היא הפכה לגלויה והרופא עוכב לחקירה עם שניים מהעובדים בקליניקה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות