כללי

מי יעצור את זה? האלימות כלפי מפגינים נמשכת

הגשר הרומי בית שאן הגשר הרומי בית שאן

השבוע ה-35 למחאות נגד בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית, והאלימות כלפי מפגינים נמשכת. כשהבחירות הולכות וקרבות, 30 ימים לפני פתיחת הקלפיות, נראה שהרוחות הולכות ומתלהטות. ועדיין, לא זוכים ביטויי האלימות הגואה, גם אלה שעליהם הוגשו תלונות במשטרה, לשום התייחסות או הודעות גינוי רחמנא ליצלן, של הממשלה ו/או העומד בראשה. בסוף השבוע האחרון חוו מפגינים במקומות שונים ברחבי הארץ עשרות אירועים של אלימות פיזית ומילולית מאנשים המזוהים כתומכי נתניהו, בין האירועים היו זריקת חפצים ואשפה, מכות, חשד לניסיון דריסה, איומים (לרבות בקונוטציה מינית), קללות ועוד. תלונות הוגשו למשטרה ולמוקדים העירוניים.

הנה כמה דוגמאות לאירועי אלימות נגד מפגינים, שנאספו מהפעילים בשטח בסוף השבוע האחרון, 19-21/2/2021:

צומת גומא, קריית שמונה – רכב עצר ליד מוקד המחאה, הנוסע קילל את המפגינים וזרק לעברם אשפה וכוס מים. ״היה פקק אדיר של אנשים שירדו מהשלג" תיאר את האירוע יורי קנדל, פעיל ותיק במחאה, "יונדאי שחורה עצרה ליד פעילה שלנו… הם החלו לקלל ושפכו עליה אשפה וכוס מים, צילמנו אותם ואת מספר הרכב שלהם".

כפר יהושע – רוכב אופניים שהגיע למקום קרע שלטים על הגשר, חטף נייד מידי מפגין שניסה לצלם אותו, חבט בידו ואיים "אני יודע איפה אתה גר". הוגשה תלונה למשטרה.

מפגינים על גשר כפר יהושע | הדגלים השחורים
מפגינים על גשר כפר יהושע | הדגלים השחורים

 

"מצאתי את עצמי מתעמת עם תומך נתניהו שקרע לנו שלטים", סיפר יאיר כידן, פעיל הדגלים השחורים בגשר הטרקטורים על כביש 77 (בין שדה יעקב לכפר יהושע), "הוא תפס את הטלפון שלי בכוח ואיים עליי 'אל תתעסק איתי אני מזהה את האוטו שלך ואני יודע היכן אתה גר'. רדפתי אחריו עם המצלמה לצלם אותו ואז הוא התקרב, נתן לי מכה תוך כדי רכיבה על אופניים והפיל לי את המצלמה וזה מתועד בסרטון. אני כבר בן 70 וראיתי הרבה דברים" הוסיף כידן, "אבל לא יפחידו אותנו, אנו עומדים על הגשר בשביל שהמדינה שלנו תראה אחרת״.

צומת רופין – רוכב אופנוע הסתובב בין המפגינים, צילם אותם בזה אחר זה ואיים עליהם. בנוסף הושמעו איומים על רקע מיני כלפי מפגינה. הוגשה תלונה למשטרה. רז חסיד, תושב כפר מונש וממובילי המחאה בצומת סיפר: ״עמדנו בצומת ובחור גדול על אופנוע עם קסדה ירד ואיים עלינו אחד אחד 'שיפוצץ אותנו'. נתנו את המספר למשטרה".

כפר יונה – רכב חולף על כביש 57 סטה מנתיב הנסיעה והאיץ לכיוון המפגינים במה שנראה כמו ניסיון דריסה. הוגשה תלונה למוקד העירוני.

גשר אולגה – בהפגנת נגד של הליכוד קראו במגאפון: "שמאלנים בוגדים".

צומת כדורי הרצליה – שלטי "שמאלנים בוגדים" בהפגנת נגד של הליכוד.

שקמה ברסלר שורצמן ממובילי מחאת הדגלים השחורים מסרה בתגובה לקפיצת המדרגה באלימות כלפי פעילי המחאה: "במקביל להכרזה על בחירות, הכריזו עלינו מלחמה. ברור לכולם מי הגנרל. לא נרתע. למען הילדים של כולנו אנחנו ננצח".

שקמה שוורצמן בהפגנה בנס ציונה | הדגלים השחורים
שקמה שוורצמן בהפגנה בנס ציונה | הדגלים השחורים
שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות