כללי

עשו זאת בעצמכם: כך תדאגו לפתיחת בתי הספר בשכונה

עמדת בדיקת קורונה, רובע 5 ת"א עמדת בדיקת קורונה, רובע 5 ת"א

גני הילדים ובתי הספר נפתחו ונסגרו בהתאמה לצבע העיר, או הרובע שבו הם נמצאים. ברובע 5 התל אביבי, הנושק לנווה צדק בדרום ומגיע עד כיכר הבימה בצפון, חזרו הילדים לאחר הסגר אל מוסדות הלימוד. אלא שביום שני בלילה חלה תפנית מפתיעה, הרובע הפך מצהוב לכתום, ובאחת נסגרו שערי הכיתות וילדי השכונה מצאו את עצמם בבית, בעוד ברובעים הצפוניים של העיר המשיכו הילדים ללכת למוסדות החינוך כבשגרה, כאילו לא הייתה קורונה מעולם.

אז מה עשו תושבי השכונה ואיך הצליחו בתוך יומיים להחזיר את הצבע הצהוב לאזור? איך אפשר לשחק עם הרמזור? אחרי מחקר מעמיק, שבו הצליחו לגלות כיצד מחושבים הצבעים על ידי שקלול אחוזי המתחסנים אל מול אחוז החיוביים, נפל דבר – יש להשיג כמה שיותר תוצאות של בדיקות שליליות. איך עושים את זה?

צהוב זה בסדר לפעמים

לפי החלטת הממשלה, באזורים בארץ שמוגדרים כירוקים או צהובים הילדים חוזרים אל מוסדות הלימוד. אלו, שלצערם הרב, נפלו בצד הכתום והאדום של המפה, יאלצו להמשיך ולהישאר בבית. למרות הקושי מהסגר המתיש והדיכאון מהתנהלות חלק מהתושבים הצעירים והפוחזים שמבלים בלילות כאילו אין מגיפה, החליט גרעין של תושבים לעשות מעשה. הם, כאמור, חקרו את השיטה על פיה נקבע צבע האזור והבינו כי אם ישקיעו בהגדלת כמות האנשים שנבדקת בכל יום ויוצאת שלילית, הצבע של השכונה ישתנה במהרה.

מכאן, הדרך מכתום לצהוב הייתה קצרה ומהירה: כמה טלפונים לעירייה, והנה עמדה לבידוק קורונה הוצבה באולם הספורט של בית הספר "בלפור". במקביל, נמשכה פעילות בקבוצות וואטסאפ שקראו לתושבים ללכת להיבדק בלי שום קשר לתסמינים, והתוצאות לא איחרו לבוא. תושבים הלכו להיבדק יום אחרי יום, והבוקר, תוך קצת יותר מ-48 שעות, כשבמקביל תל אביב כולה הופכת לצהובה, גם רובע 5 החליף צבע.

ביום ראשון, אם לא תהיינה הפתעות או ואריינטים חדשים שיפציעו בסוף השבוע, גם רובע 5 יחזור לשגרה. הפעם, יודעים התושבים, הם כבר יעקבו וידעו לשמור אותו רחוק כל האפשר מהכתום והסגר. אז יוכלו גם הילדים לחזור אל בתי הספר והגנים ואולי להעניק מעט מן השפיות שכמעט ואבדה ברובע 5.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות