כללי

שכחו אותם בבית: השבתת-זום במחאה על הזנחת תלמידי ה'-י'

משביתים משביתים

בעוד פחות מחודש יציינו התלמידים בישראל שנה מאז הסגר הראשון במערכת החינוך. אז, בימים של סוף חורף ותחילת אביב 2020, נשלחו תלמידי ישראל הביתה, ללימודים מרחוק, או לכל הפחות: סוג של. מאז מארס אשתקד נפתחה ונסגרה מערכת החינוך לסירוגין, בשלל מתווים, ובהתאמה לשכבות הגיל השונות. אך בעוד ילדי הגיל הרך ותלמידי י"א-י"ב נשארו בכותרות, שכבת האמצע – תלמידי ה'-י' – נזנחה כליל. את הקטנים היה חשוב להחזיר למסגרות על מנת לאפשר להורים לחזור לעבודה ולהניע את גלגלי המשק, ולגדולים יש בגרויות. ילדי האמצע נדמה שנשכחו. נראה שגם עכשיו, כשכבר מדברים על פתיחת חדרי הכושר, הקניונים ואירועי התרבות לאיש ממקבלי ההחלטות עדיין לא דחוף לדאוג להם.

במחאה על המצב המתמשך החליטו בהנהגת ההורים הארצית על שביתת זום ארצית, שתתקיים מחר (חמישי) בבתי ספר בכל רחבי הארץ. "לא ייתכן שהכול, כולל הכול, יהיה מעל טובת ילדינו בסדר העדיפויות של מקבלי ההחלטות", כתבה בפייסבוק מירום שיף, יו״ר הנהגת ההורים הארצית.

"שכבות ה'-י' נותרו שקופות בעיני הממשלה" , הוסיפה, "בנתב"ג – 2000 נכנסים ביום. בקניונים – מי שבא, ברוך הבא. באולמות התרבות – 300 זרים באולם. ובמערכת החינוך – לא (!) לקפסולות של 20 ילדים קבועים. יש עלייה של 63% בדיווחי אובדנות ומסוכנות בקרב ילדים ובני נוער", כותבת שיף, "ו-40% נשירה סמויה מהלמידה בזום, ועדיין השרים לא רואים את ילדינו".

 

עד מתי מארס 2020? | הנהגת ההורים הארצית
עד מתי מארס 2020? | הנהגת ההורים הארצית

 

"הזכות הבסיסית לחינוך נמנעת באופן שיטתי מהילדים האלו, שכחו אותם בבית", אמרה לזצ עינת גבריאלי, חברת הנהגת ההורים הארצית וממובילות המחאה, "מחאת הזום נועדה לדרוש להחזיר את תלמידי ה' עד י' יחד עם גנים עד ד' באותם תנאים. אין שום סיבה להשאיר אותם לרעות החולות של הזום. הורים צריכים לעבוד אבל ילדים לא פחות מזה צריכים מסגרת, בעיקר חברתית נפשית. לא ביקשנו להשאיר את הגנים עד ד' בבית" מדגישה גבריאלי, "אלא להפך – לצרף את כיתות ה' עד י' בערים המתאימות. אנחנו רוצים שיקראו את המתווה שהנהגת ההורים העבירה ויישמו. אנחנו דורשים שייכנס קצת היגיון ויבינו שהחינוך לפני הכול. בבתי הספר שומרים על ריחוק, קפסולות, מסכות והיגיינה. רוב המורים מחוסנים, נראה שזה הרבה יותר בטוח מנתב"ג קניונים תרבות ועוד. הילדים האלו בבית כמעט שנה. באף מקום בעולם לא סגרו את מוסדות החינוך לתקופה ארוכה כל כך".

שכחו אותי בבית | הנהגת ההורים הארצית
שכחו אותי בבית | הנהגת ההורים הארצית

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות