כללי

באנה בנות, התחפשנה לזונות

תחפושת סקסית תחפושות נשיות בפורים

חג פורים מתקרב והנה הן שוב איתכן, גרסת הסקסית/מפתה/שובבה, כפרשנות הפופולרית לכל תחפושת של בעלת מקצוע או דמות. כבכל אדר, מרבות בשמחה התחפושות הסקסיסטיות, המעורטלות, שחושפות הרבה יותר מטפח, ומוצעות לנשות ישראל בכל פרסום או חלון ראווה. כי כידוע, זה מה שאנחנו רוצות, לא?

חיפוש אקראי של המילים התמימות "תחפושת לנשים" בשילוב מגוון מקצועות, לא משאיר מקום לדמיון. ואולי זו הבעיה העיקרית – חוסר דמיון. חוסר יצירתיות. לא משנה אם את מלכה, טייסת או רוצחת סדרתית – את סוג של זונה, תתפשטי.

האם זה באמת הדבר הכי מעניין שיש ליצרני התחפושות להציע לנשים?

 

לא לזה כיוונה אליס מילר | חיפוש גוגל צילום מסך
לא לזה כיוונה אליס מילר | חיפוש גוגל צילום מסך

 

וכך, אם לא ידעתם, נראות טייסות במציאות:

הטובות באמת לטיס | צילום: דובר צה"ל
הטובות באמת לטיס | צילום: דובר צה"ל

 

נדמה כי כל תפקידן של התחפושות המוצעות לנשים, הוא לספק את הפנטזיות המיניות הקלישאתיות ביותר, להביא אותן אל המרחב הציבורי ולספק לעוברים והשבים הזדמנות לבהות בגופן החשוף של נשים ברחוב. שלושה ימים של מרחב חופשי להחפצה.

 

אחיות, למשל, אליבא-ד-תעשיית התחפושות הישראלית נראות כך:

כשאת אומרת 'חיסון' למה את מתכוונת? | חיפוש גוגל צילום מסך
כשאת אומרת 'חיסון' למה את מתכוונת? | חיפוש גוגל צילום מסך

 

וכפי שיודע כל מי שביקר במוסד רפואי בחייו, זה אינו הלבוש המאפיין באמת.

צילום: יונתן זינדל פלאש 90
צילום: יונתן זינדל פלאש 90

 

אז מדוע שוטרת חייבת לחשוף ירכיים ומה ההיגיון בשודדת עם חצאית מיני? תחפושת אמורה להיות כיפית ומצחיקה ולאפשר ללובשת אותה ליהנות. לבנים יש אופציות של יצירתיות והומור ואילו אצל הבנות זה רק זה: בכלל לא משנה למה התחפשת, אלא רק כמה את כוסית, סליחה על הביטוי.

לבנים ולבנות: מצאו את ההבדלים | רשת MAX
לבנים ולבנות: מצאו את ההבדלים | רשת MAX

ספקי תחפושות ובעלי חנויות עמם שוחחנו חזרו על אותה טענה פחות או יותר: "זה מה שמוכר" ו"זה מה שהקהל רוצה". כשניסינו לבדוק אם יש אלטרנטיבות מעניינות ומושקעות למי שבכל זאת מחפשת משהו אחר, גילינו שלא ממש. בסיפור ה'ביצה-תרנגולת' הקלאסי הזה קשה להצביע מה גורם למה, אבל לכל הפחות שווה שנשים לב לדברים ונעצור לחשוב עליהם לרגע. כי בואו נודה על האמת – זה ממש דפוק.

ואיך כל הטוב הזה משפיע על הדור הבא?

"התחפושות הן דרך נהדרת להתנסות באחרוּת, בחוויה של להיות ליום אחד מישהי שהיא לא אני", אומרת דפנה פייזר, מדריכה להורות וחינוך במודעות מגדרית, "אבל איכשהו בעשורים האחרונים, יחד עם התופעה של ילדות שמתלבשות כמו אמא שלהן, רווחת התופעה של ילדות שמתחפשות כמו אמא שלהן. מה זה אומר? סקסי, מאוד סקסי. גם בגיל עשר. ובקרב הנערות בתיכונים, זה בכלל המרחב המקובל – חצאיות קצרצרות, מחשופים עמוקים. רופאה? סקסית. חיילת? סקסית. כולן ממודל סרטי הפורנו. קשה להביע את שאט הנפש שלי. באופן כללי זה בעייתי אבל לראות תחפושות סקסיות על ילדות בגיל עשר, 12? זה כבר ממש מחריד. העובדה שאנחנו ההורים קונים לילדות שלנו את הגרסה הסקסית של הרופאה, השוטרת" אומרת פייזר, "אומרת שגם אנחנו הפנמנו את השפעת הפורנו, האינסטגרם, הטיקטוק – סקסיות, זה מה שחשוב, בכל גיל".

פייזר מסבירה שהכל מתחבר בסוף לאותו ביטוי, שיש שמתעייפים מלשמוע אותו – 'משטרת המגדר'. "הילדות בגן שמסבירות לילדה שהתחפשה ללוחמת נינג׳ה שזה ממש לא מתאים לבנות, הילד ששומע מהגננת ששמלת נסיכות זה תחפושת לא טובה. הבנים – לכל מרחב הגיבורים, הלוחמים החזקים. הבנות – לנסיכות, ליפהפיות. משטרת המגדר מסלילה את הבנות שלנו מגיל צעיר להתעסק במראה החיצוני שלהן: להיות ענוגות כמו סינדרלה, יפהפיות כמו בל. ביומיום, לא רק בפורים, אבל פורים זה השיא. פורים זו ההזדמנות להיות יפה ממש, כמו בסרטים. והתחפושות הסינתטיות שמגיעות בהמוניהן מהמזרח הרחוק ומחנויות דיסני מאפשרות לילדות שלנו להגשים חלום. להיות יפה כמו המודלים לחיקוי. ואם אמרנו שבגיל חמש הבנות שלנו כבר עסוקות באיך הן נראות, ומתחרות על מחמאות הגננת על המראה החיצוני שלהן, אז בגיל עשר הן כבר משייכות יופי חיצוני לסקסיות. לא מספיק כבר הרזון והשיער החלק שהשתלטו על כל חלקה טובה, עכשיו גם צריך לחשוף".

ולמרות הכל מצביעה פייזר על ניצנים של מגמת שינוי. "בשנים האחרונות אני דווקא כן רואה טרנד חיובי", אומרת פייזר, "להתחפש לנשים פורצות דרך. לא רק יופי, גם אופי. רות ביידר גינסבורג, אסטרונאוטית, רופאה, זה משובב נפש. התופעה מראה שהצגה תדירה של דמויות מופת מעוררות השראה, נושאת פרי. ובשנה האחרונה, כשכל-כך הרבה רופאות ומדעניות מדברות כל ערב על הקורונה, הן ללא ספק מהוות מודל לחיקוי.
התחפושות האלה", היא מוסיפה, "יחד עם התגייסות משותפת של צרכנים כנגד הגרסאות הסקסיות של התחפושות, הן טרנד שהלוואי ויגדל וישלוט בכל החנויות".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות