משפטי

אדם נורה ונפצע קשה מירי אקדח ברישיון במריבה בכביש

עימות בין נהגים שהסתיים בירי, ליד מחלף השבעה עימות בין נהגים שהסתיים בירי, ליד מחלף השבעה

עצבים על הכביש שהסתיימו בפציעה קשה. עוד עימות סתמי בין שני נהגים בכביש מסתיים בירי, כשאחד הנהגים מורדם ומונשם. סך הכול הגיוני.

"אני באמת לא מקל ראש בתוצאות מעשה החשוד", ניסה סנגורו של החשוד, בן 24 ממעלה אדומים, לתאר את המקרה מהצד של היורה, "התוצאות הן עבור הגנה עצמית קלאסית. האמנו לחשוד שהקורבן הפצוע נהג בפראות, הוא הפריע לחשוד בנסיעה, חתך אותו, וכמעט הוריד אותו מהדרך. החשוד החזיק נשק ברישיון, הוא אדם נורמטיבי, ללא כל הסתבכות קודמת עם החוק", המשיך הסנגור, "הוא הוציא אקדח, הזהיר את האחר שנפצע, ואף ירה באוויר לפני שכיוון נשק לעבר האחר. הוא לדעתי פעל בהתאם לאותם כללים שנהוגים".

אלא ששופטת בית משפט השלום בתל אביב, עדי יעקובוביץ, פחות התרשמה, והאריכה בארבעה ימים את מעצרו של החשוד, שהוא מאבטח במקצועו, בחשד שירה ופצע באורח קשה נהג רכב, בשל סכסוך על הכביש. הכול החל ביום חמישי בלילה, כשבמשטרה ובמד"א התקבל דיווח על נהג רכב פרטי, שנורה בסמוך למחלף השבעה. צוות מד"א שהגיע למקום, פינה את הפצוע באורח קשה לבית החולים תל השומר ובמקביל השוטרים, שפתחו בחקירה עצרו את החשוד במעשה, נהג רכב אחר אשר הוא זה שהזעיק את הכוחות למקום.

מהחקירה עלה כי עקב סכסוך בכביש בין החשוד לנהג רכב אחר, הם נעצרו בצד הדרך, כל אחד יצא מהרכב שלו ובסופו של דבר, החשוד שלף אקדח שבו הוא מחזיק ברישיון, ופצע את הנהג האחר פצעים קשים. הנהג שנפצע מורדם ומונשם, כאמור.

ראוי לציין כי מאבטחים יוצאים עם הנשק הארגוני לבתיהם רק מאז ההקלות המשמעותיות על נשיאת נשק שעליהן החליט בשנת 2015 השר לביטחון פנים אז גלעד ארדן. אחרי שנים שבהן מאבטחים נדרשו להשאיר את כלי הנשק במקום העבודה עם תום המשמרת, החליט ארדן כי מעתה יישאו את האקדחים גם הביתה. עד אותה החלטה מספר ההרוגים מנשק מאבטחים בישראל עמד על אפס. מאז נהרגים ונפצעים קשה ישראליות וישראלים בנשק ארגוני, השייך למקום העבודה שלהם, כשקורבן הירי מיום חמישי הוא האחרון ביניהם. בשבוע שעבר נרצחה דיאנה רז בנשק שקיבל בעלה השוטר אמיר רז ממקום העבודה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות