כללי

פצוע קל וארבעה עצורים בעימותים בין שוטרים לחרדים בבני ברק

הצתת אוטובוס בבני ברק הצתת אוטובוס בבני ברק בעימותים על אכפית הסגר במגזר החרדי

ההתפרעויות במגזר החרדי, שהחלו אתמול לאחר שהמשטרה נזכרה סוף סוף להתחיל לאכוף את הסגר גם במקום עם כמות החולים הגדולה ביותר בישראל, נמשכו ביתר שאת גם בלילה, והסתיימו עם ארבעה עצורים ופצוע אחד קל.

השיא אתמול נרשם כששוטר נאלץ לירות באוויר מחשש לביטחונו, לאחר שהוקף על ידי עשרות חרדים, הלילה המשיכו המחאות והוונדליזם ברחבי בני ברק ובירושלים. בלילה העניינים התחממו שוב ורק בנס לא הסתיימו באסון.

אוטובוס שנסע ברחוב השומר בבני ברק נרגם על ידי צעירים באבנים. זו היתה הפעם השנייה שאוטובוס מותקף בעיר במהלך 24 השעות האחרונות. הנהג, שנפצע קל, נטש את האוטובוס שהוצת על ידי צעירים משולהבים.

כדי למנוע את כיבוי האש, ניסו חלק מהמפגינים לפרוץ לתחנת המכבי האש בעיר, וחסמו את היציאות שלה כדי שרכבי הכיבוי לא יוכלו לצאך ולטפל בשריפה.

כוחות משטרה סייעו לכוחות כיבוי האש להגיע בבטחה אל מוקדי האש ובמהלך הפעילות עצרה המשטרה לחקירה ארבעה חשודים שסיכנו עפ"י החשד את חייהם של התושבים ואת רכושם. "מדובר", אומרים במשטרה, "בעבירות חמורות וקשות ולפיכך בכוונת המשטרה לבקש היום את הארכת מעצרם של ארבעת החשודים בבימ"ש השלום ת"א, בהתאם לממצאי החקירה".

במשטרה הדגישו עוד כי "נפעל לאיתור ומיצוי מלוא חומרת הדין עם פורעי החוק אשר במעשיהם מסכנים חפים מפשע".

גם ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, חטף מהמפגינים. כשהגיע לאזור שבו הוצת האוטובוס, הותקף רכבו על ידי עשרות שקראו לעברו קריאות גנאי ואף השמיעו קולות שקוראים לפגוע בו וברכבו. ההמון מסביב לרכב התפזר רק לאחר שהמשטרה עשתה שימוש ברימוני הלם.

כל הדברים הללו לא באמת פקחו את עיניהם של חכמי הדור. בישיבת חירום שנערכה אמש בעיריית בני ברק, העביר ח"כ משה גפני מסר מפיו של המנהיג הרוחני של הזרם הליטאי, הרב חיים קנייבסקי, שהראה שוב את הניתוק מהמציאות שבו נמצאת ההנהגה החרדית.

"הוא אמר שאגיד בשמו שצריך להפסיק עם ההפגנות האלו", שילם גפני מס שפתיים בשם הרב לפני שעבר לתקוף את מי שאשמים בעיני קנייבסקי," הוא קורא למשטרת ישראל להפסיק עם הדברים הנוראיים שהם עושים לתושבי בני ברק על לא עוול בכפם".

עיקר הבלגאן היה אמנם בבני ברק, אבל גם בירושלים נרשם אירוע חריג אתמול בלילה, כשתחנת הרכבת הקלה ברחוב שבטי ישראל וכן קרון שעמד בה הושחתו על ידי מתפרעים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות