כלכלה

מנדלבליט לשר האוצר: הימנע מכלכלת בחירות

שר האוצר ישראל כ"ץ בביקור בשוק שר האוצר ישראל כ"ץ

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פנה אמש (רביעי) לשר האוצר וביקש ממנו להימנע מיוזמות חקיקה כלכליות שיחייבו את הממשלה שתקום לאחר הבחירות.

"מערך הייעוץ המשפטי לממשלה, בראשותי, מגויס באופן מלא, כתמיד, כדי לסייע לממשלה ולגורמי המקצוע, ולפעול עימם בצוותא לקידום וביצוע הפעולות הדחופות והחשובות הדרושות לשם התמודדות עם המשבר הבריאותי והכלכלי שפוקד את המדינה – כך היה, וכך כמובן נמשיך לעשות", כתב היועמ"ש והוסיף, "לצד האמור, אבקש להזכיר, כי אנו מצויים בתקופת בחירות הגוזרת על הממשלה, לרבות שריה ומשרדי הממשלה, חובת איפוק וריסון בכל הנוגע להחלטות, הקצאת משאבים ויוזמות חקיקה. איפוק וריסון אלה נדרשים, בין היתר, על מנת שהממשלה היוצאת לא תקבל החלטות שתקשנה על הממשלה החדשה, שתכהן מכוח אמון הכנסת הבאה, לממש את מדיניותה לפי רצון הבוחר. כמו כן, יש להיזהר מפני שימוש לא ראוי בכוח השלטוני ובמשאבי המדינה לתעמולה או להשגת יתרון לא הוגן למפלגה או למועמד מסוים".

היועץ המשפטי פתח את מכתבו בכך כי נמסר לו, שגורמי המקצוע במשרד האוצר הונחו לגבש תכנית כלכלית לסיוע ולהאצת המשק, בין היתר, לנוכח ההשפעות הנובעות ממשבר התפרצות הנגיף בישראל. הדברים באים, בין השאר, על רקע הודעות לעיתונות של שר האוצר על הטבות שבכוונתו להעניק לבעלי עסקים, והודעות על כך שבכוונתו להמשיך את ההקלות על קבלת דמי אבטלה למי שפוטרו מעבודתם עד חודש יוני 2021, כשלושה חודשים אחרי הבחירות.

למרות הדברים, ציין מנדלבליט, ברור לו כי משרד האוצר צריך להמשיך ולספק שירותים חיוניים וצרכים חיוניים של המשק – אולם, כותב היועץ המשפטי לממשלה, יש להבטיח שההחלטות והיוזמות שתציג הממשלה יתקבלו תוך שמירה על מה שהגדיר "הריסון והאיפוק הנדרשים בתקופת בחירות". במשרד האוצר ובלשכתו של כ"ץ עדיין לא הגיבו למכתבו של מנדלבליט.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות