משפטי

מיקי זוהר שוב מגיש תביעת דיבה, והפעם: נגד קריים מיניסטר

ח"כ מיקי זוהר, הליכוד ח"כ מיקי זוהר, הליכוד

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר מהליכוד אוהב לאיים בתביעות דיבה. זו עובדה. חיפוש קצר בגוגל מעלה לא מעט ידיעות מהעבר הלא ממש רחוק על איומים ותביעות דיבה שהגיש נגד אנשים שונים: מהמפגינים שעמדו מול ביתו זכו לאיום בתביעה על סך 100 אלף שקל "רק לשם פשרה", מול ביתו, עבור במשתמשת טוויטר שכתבה נגדו ועד פעיל המחאה סדי בן שטרית. עכשיו מצטרפת לרשימה המכובדת גם עמותת "חוזה חדש", מי שלמעשה עומדת מאחורי קמפיין קריים מיניסטר, שממנה דורש זוהר פיצוי של 140 אלף שקלים.

על פי התביעה שהוגשה לבית משפט השלום בפתח תקווה, הוצאת דיבתו של זוהר נמצאת בתגובה של הארגון לציוץ שלו. התגובה של הארגון פורסמה באתר האינטרנט של מעריב. את הגורם שפרסם את התגובה, עיתון בבעלותו של אלי עזור שמחזיק בכלי תקשורת נוספים, בחר זוהר – אפשר לומר כהרגלו – לא לתבוע, ואולי הדבר נובע מכך שלעיתון יש אמצעים להגן על עצמו מפני תביעות כאלה. בתביעה הסתפק זוהר באמירה ולפיה הדברים פורסמו "במהדורה האינטרנטית של עיתון מרכזי בעל תפוצה ארצית".

״מה יותר חמור ופוגע בדמוקרטיה, הסתערות אלימה של אזרחים אמריקאים על בניין הקפיטול בוושינגטון, או הסתערות אלימה של אזרחים ישראלים על בית ראש הממשלה בירושלים?", כתב זוהר בציוץ המקורי שממנו החל הכול. "אובייקטיביות היא תכונה חשובה, אני מציע לתקשורת וליריבים הפוליטיים שלנו לנסות ולאמץ אותה מדי פעם״.

התגובה של קריים מיניסטר לעיתון מעריב, הייתה תקיפה וחד משמעית: ״מיקי זוהר הוא חייל בכיר בארגון הפשע של נתניהו שלא מפסיק להסית ולשקר", נאמר, "ההשוואה בין הימין האמריקני האלים למפגינים שומרי חוק מופרעת אפילו בסטנדרטים המעוותים של טופז לוק. המפגינים מעולם לא ניסו לפרוץ למעון, אך נראה שהעיסוק האובססיבי של מכונת התעמולה של בלפור בהפגנות הולידו שיא חדש של הזיה ופייק ניוז. ביבי, לא יעזרו ההסתה והשקרים. אנחנו נחושים ולא נעצור עד שתלך״.

על פי הנהוג בתביעות כאלו, זוהר מפרט כי מדובר בפרסום אלים, בזוי, גס ומתלהם, מתוך מטרה נפסדת לפגוע באופן קשה וחמור ככל שניתן בשמו הטוב של התובע וזאת תוך הצגתו (המופרכת והכוזבת בעליל) כגורם עברייני ומושחת.

על עניין ההשוואה שערך בין הקפיטול לבלפור, כותב זוהר: "הנתבעת רשאית כמובן לחלוק על ההקבלה אותה ערך התובע כין ההסתערות בוושינגטון לבין זו שנעשתה על ביתו של ראש הממשלה. אולם, המרחק בין ויכוח לגיטימי בנוגע לקווי הדמיון והשוני בין שני האירועים הנ״ל לבין הכתרתו של התובע כחבר בארגון פשע אשר כל עיסוקו בהסתה ושקר, הינו מרחק רב. רב מאוד".

מטעמה של עמותת "חוזה חדש" עדיין לא הוגש כתב הגנה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות