משפטי

הנוירולוג ליאור וולצ'ק הורשע במעשי סדום ומעשים מגונים במטופל

היכל המשפט בבאר שבע היכל המשפט בבאר שבע

ד"ר ליאור וולצ'ק, נוירולוג בקופת חולים מכבי מאשקלון, הורשע ביום חמישי במעשה סדום ומעשים מגונים במטופל. תחילת הפרשה לפני כשנתיים אז הגיע המתלונן, צעיר בשנות העשרים לחייו, למרפאתו של וולצ'ק בעיר בדרום, בעקבות כאבי גב בשל תאונה שעבר. לטענת המתלונן החל הרופא לבדוק אותו באזורים אינטימיים. בפגישה נוספת בין השניים, כמה שבועות אחר כך, בדק אותו שוב הרופא באזורים אינטימיים בגופו.

כחודשיים אחרי כן פגש וולצ'ק את הצעיר במרפאה אחרת, שכשהוא אומר לצעיר שבאותה מרפאה יש ציוד מיוחד שיאפשר לבדוק אותו. וולצ'ק ביקש מהצעיר לשכב על מיטת הטיפולים כשהוא על בטנו, ועשה בו מעשה סדום. המתלונן תיעד את מעשיו של וולצ'ק במצלמה נסתרת שנשא עמו, אחרי שהצעיר התייעץ עם חבר שהמליץ לו לתעד את הדברים בעקבות הפגישות הראשונות בינו לבין הרופא. הסרטון שצולם בפגישה היה אחת הראיות המרכזיות בתיק.

וולצ'ק טען כי מערכת היחסים המינית בין השניים הייתה בהסכמה מלאה והכחיש את האישומים המיוחסים לו. בהכרעת הדין קבעו שלושת השופטים בבית המשפט המחוזי בבאר שבע כי הם דוחים את גרסתו של הנוירולוג והגדירו אותה "רצופת שקרים וסתירות". השופטים קיבלו את גרסת המתלונן וקבעו כי היא נמצאה אמינה, למרות חקירה נגדית קשה שעבר בידי עורך הדין של וולצ'ק.

עשרות רופאים אחרים שהורשעו בפגיעות מיניות שונות פועלים גם כעת במערכת הבריאות בישראל. לפני כשבועיים חשפנו בזצ כי לאחר שהם מסיימים לרצות את עונשם, הרופאים חוזרים לעבודתם ופוגשים מטופלות ומטופלים בלי שתהיה להם חובה כלשהי לעדכן על עברם, ובלי שמשרד הבריאות, קופות החולים או בתי החולים יעדכנו את המטופלים בהרשעות הקודמות של הרופא שהם עומדים לפגוש. במשרד הבריאות מסרו בתגובה לתחקיר: "במקרה שבו מתנהלת חקירה פלילית נגד רופא, ההליך המשמעתי מתבצע במשרד הבריאות בדרך כלל רק לאחר שהסתיים ההליך הפלילי, וככל שיש הצדקה לכך".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות