כללי

מול עיניי השוטרים: רצח לאור יום בכביש 6

הרכב לאחר ההתנקשות הרכב לאחר ההתנקשות

צעיר נהרג, וצעיר נוסף נפגע אנוש מירי הבוקר (שני) לעבר רכב במחלף נחשונים בכביש 6. כוחות משטרה שליוו את הרכב שהותקף, פתחו במרדף אחר הרכב שממנו נורו הצרורות שפגעו בצעירים. הרקע לאירוע פלילי, וככל הנראה, כך על פי המשטרה, הוא קשור לרצח שאירע הלילה בלוד, ומקורו בסכסוך בין משפחת אזברגה למשפחת אבו סעלוק מהעיר.

סלמאן אזברגה, גבר בשנות ה-50 לחייו, נורה למוות הלילה במכוניתו באזור התעשייה בלוד. מדובר במקרה השני החודש שבו נורה למוות אדם בלוד. בתחילת החודש נורה למוות גבר בן 40 בצומת גינתון הסמוכה לעיר. החשודים ברצח, מבחינת אנשי משפחת אזברגה, היו בני משפחת אבו סעלוק, שהחליטו לעזוב את לוד עקב הסכסוך, ובעקבות חשש לנקמה. על רקע האיום לחייהם, המשפחה זכתה לליווי של שלוש ניידות משטרה בדרכה לכפר קאסם, שתואם אל מול תחנת המשטרה בניסיון של מפקדי התחנה להרגיע את הרוחות בעיר.

השוטרים שנסעו בניידת האחרונה בשיירה הבחינו ברכב חשוד שהתקרב במהירות אל רכב המשפחה, ופתחו במרדף אחר הרכב החשוד שנמלט מהמקום. לאחר כמה דקות, רכב אחר שהגיע במהירות נצמד לשיירה, והיושב בכיסא שליד-הנהג ירה לעבר רכבם של בני משפחת אבו סעלוק ונמלט מהמקום. שתי ניידות נותרו במקום אחרי שנפתח המרדף אחרי הרכב הראשון – האחת רדפה אחרי היורים והשנייה יצאה לסייע ליושבי הרכב שנורה, שהתהפך.

בעמותת יוזמות אברהם עדכנו כי מתחילת השנה נרצחו 96 ערבים וערביות בישראל בנסיבות הקשורות לאלימות ופשיעה. "אירועי האלימות הרצחניים בלוד ובכביש 6 היום מבהירים לכל מי שעוד נזקק לכך שממשלת ישראל לא יכולה לדחות ולו ביום אחד נוסף את אישורה של התכנית הכוללת למיגור האלימות בחברה הערבית", אמרו בעמותה, "בחברה הערבית לא הופתעו מהאירועים, שהם תוצאה של סכסוך דמים מתמשך בין עבריינים, אשר ההסלמה בו הייתה צפויה. ניתן היה למנוע את סדרת מקרי הרצח הזו בפעולת מנע מתואמת בין גורמי האכיפה לקהילה הערבית".

מעיריית לוד נמסר: "השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה יקיים הערב הערכת מצב בעיר לוד בשל מקרי האלימות החמורים שאירעו בתקופה האחרונה בעיר. נדרוש ביצוע שורה של צעדים במעורבות ממשלת ישראל: מהמשרד לביטחון פנים נדרוש תגבור כוחות בלוד, ונוכחות מאסיבית של פלוגות מג”ב ויס”מ שיסיירו 24/7 בעיר במטרה להשיב לתושבים את תחושת הביטחון ולהרתיע גורמים עבריינים, ביצוע פעילות ממוקדת בכל החמולות במגזר הערבי בעיר לאיתור אמצעי לחימה וכלי נשק בלתי חוקיים, אכיפה מאסיבית של עבירות קלות כבחמורות, וכמו כן של שילוב השב”כ בהוצאת משפחות פשע מהעיר, ושילוב של משרד האוצר במלחמה כלכלית בעסקים שבהם מעורבים גורמי פשע. ממשרד המשפטים נדרוש את החמרת הענישה בנוגע לשימוש בנשק".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות