כלכלה

הסטונדנטים מאיימים: נמשוך את תשלומי שכר הלימוד

נמשכת מחאת הסטודנטים הלומדים במכללות הציבוריות במחאה על שביתת המרצים מן החוץ התובעים לשפר את תנאי העסקתם. בהמשך להפגנות של הימים האחרונים, שהתמקדו בצמתי הכבישים, הפגינו הבוקר סטודנטים במכללת סמינר הקיבוצים במחאה על השביתה. הם הניפו שלטים וצעקו במחאה על המצב.

זה כמעט שלושה חודשים שהמרצים מן החוץ שובתים במכללות הציבוריות, שבהן לומדים יותר מ-30,000 סטודנטים. 3,000 המרצים מן החוץ מסרבים לפתוח את שנת הלימודים במחאה על הסחבת במו"מ על תנאי שכרם עם ועד ראשי המכללות ומשרד האוצר, שנמצא בהקפאה ארוכה של שלוש שנים. הדרישה העיקרית של המרצים היא שינוי צורת ההעסקה שכוללת פיטורים בכל שנה או סמסטר ודמי אבטלה עד שמתחיל הסמסטר הבא.

לטענת נציגי המרצים יש התקדמות במו"מ עם האוצר בנושא הפיטורים והקביעות, אולם דרישה מצד האוצר שמרצים שקיבלו שכר על יותר מ-13 שבועות בסמסטר יחזירו כספים למדינה, כולל החזר רטרואקטיבי על שנים עברו, מונעת הגעה להסכם. לטענת המרצים הדרישה תחייב רבים מהם להחזיר כ-17 אלף שקלים על כל שנה שלימדו. בהפגנה שערכו מול בתיהם של שר האוצר ישראל כ"ץ והשר להשכלה גבוהה זאב אלקין, כינו את דרישת האוצר "שוד".

אנשי תנועת הסטודנטים "שלנו" המזוהה עם יש עתיד ועומדת מאחורי ההפגנה בקמפוס סמינר הקיבוצים, מצדם, דורשים שהמאבק של המרצים לא יעשה על גבם, כהגדרתם. הם מאיימים למשוך את תשלומי שכר הלימוד ששילמו בעבור שנת הלימודים הנוכחית, שלטענתם כלל לא החלה באמת בגלל השביתה. "אין לימודים אין תשלומים", נמסר מ"שלנו", "נפגין כל יום במכללה אחרת עד שתיפסק שביתת הסגל הזוטר במכללות. עשרות אלפי סטודנטים לא לומדים ומשלמים שכר לימוד מלא – ביום חמישי נמשוך את התשלומים".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות