משפטי

כתב אישום נגד רשת ויקטורי על "פגיעה בעובדים"

סופרמרקט של רשת ויקטורי סופרמרקט של רשת ויקטורי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

חברת ויקטורי ממשיכה להסתבך עם רשויות החוק, בכל הנוגע להעסקת עובדיה. בכתב אישום שהוגש לבית המשפט מואשמת החברה בכ-150 מקרים של פגיעה בזכויות העובדים, בין היתר ניתן למצוא שם האשמות על אי תשלום שעות נוספות וגביית פקדון מהעובדים (שאסור על פי החוק).

התביעה, שהוגשה על ידי האגף לאכיפה פלילית במנהל הסדרה ואכיפה במשרד העבודה, היא גם נגד מנהלי החברה "א.ב.א ויקטורי חברה לניהול ואחזקות" וכנגד שני הבעלים של ויקטורי – אייל ואברהם רביד.

על פי כתב האישום, התגלו פערים משמעותיים בסכומי הכסף ששולמו לעובדים עבור שעות נוספות. פערים שמן הסתם קיפחו את העובדים וחסכו כסף להנהלה. כמו כן, כל עבד שהחל לעבוד ברשת חויב לחתום מראש על כך שמשכרו ינוקה סכום מסוים כפקדון. דבר זה אסור על פי חוק.

כאמור, זו אינה הצרה היחידה שיש לוויקטורי בתחום זכויות העובדים. כבר לפני שנה הוגשה נגדם תביעה על ידי משרד העבודה והרווחה, לאחר שעברו על חוק הגנת השכר, ניקו כסף משכרם של עובדים ולמעשה שילמו להם פחות משכר המינימום.

בנוסף, הוגשה נגד הרשת תביעה ייצוגית על סך 10 מיליון שקל, על כך שהרשת לא משלמת לעובדים את מלוא דמי הנסיעה וכי היא מחייבת אותם לרכוש מדים בכספם.

מוויקטורי נמסר: "הרשת פועל תמיד על פי החוק והתלונות יתבררו בבית המשפט".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות