משפטי

רכז מודיעין בשירות מנהל בית בושת

סופרים דולרים הזהיר מפשיטות, התערב בביצוע פעילות משטרתית ותדרך חשוד לפני חקירה. אילוסטרציה shutterstock

מעטות הן העבירות החמורות יותר ברמה האתית מאשר שחיתות של שוטרים. בטח כשהם עוזרים לעבריינים המנצלים נשים ומנהלים בתי בושת. אבל גם כשהם נתפסים קשה לעתים להבין את העונשים הקלים. כך, למשל, קרה במקרה של רכז המודיעין גרי רבינוביץ', שהורשע השבוע בבית המשפט המחוזי בחיפה בעבירות של לקיחת שוחד, הפרת אמונים ושיבוש הליכי משפט, לאחר שהואשם בסיוע לבעלים של בית בושת באזור חיפה. והעונש? 18 חודשי מאסר בפועל וקנס של 10 אלפים שקלים.

על פי כתב האישום, במסגרת תפקידו כרכז מודיעין באזור חיפה הכיר רבינוביץ את ב', ששימש כמנהל של בתי בושת בחיפה, שבוצעו בהם פשיטות משטרתיות. בין רבינוביץ' לבין ב' נוצר קשר, במסגרתו נהגו השניים להיפגש מדי שבוע ולשוחח טלפונית, בין היתר, באמצעות טלפון מבצעי.

במסגרת הקשר ביניהם סיפר ב' לרבינוביץ' על עסקי בתי הבושת שאותם ניהל, על הרווחים אותם מפיק ועל הפעילות העסקית. ב' אף עדכן אותו בעניין הבאת נשים לארץ לצורך העסקתן בזנות. רבינוביץ', תוך ניצול תפקידו, הורשע בכך שסייע לב', בין היתר, בכך שמסר לו מידע על אודות פעילות משטרתית, סייע לו והתערב בעת ביצוע פעילות משטרתית בבתי הבושת שבניהולו של ב' והעלים עין מעסקי בתי הבושת והעבירות הפליליות החמורות שאותן ביצע ב' ושעליהן דיווח לו.

באחת הפשיטות המשטרתיות שנערכו על בית הבושת שתחת ניהולו של ב', ציין רבינוביץ בכזב בפני הכוח המשטרתי שפשט על הדירה, כי ב' אינו מפעיל במקום בית בושת ואף הדריך אותו למסור גרסה שקרית בחקירתו. בנוסף לכך, קשר רכז המודיעין קשר שוחד נוסף עם א', שהפעיל בתי בושת באזור חיפה, והעניק לו, בין היתר, הגנה מפני פעילות משטרתית, בתמורה לכספים אותם נתן א' לשוטר. כתב האישום הוגש לאחר ש-א' החליט לשתף פעולה עם הפרקליטות, וחתם על הסכם עד מדינה.

המחלקה לחקירות שוטרים ביקשה לגזור על הנאשם עונש מאסר ממושך וטענה כי "יש לראות בחומרה את התנהלותו של רבינוביץ שכן מדובר במערכת יחסים שוחדית בין שוטר האמון על מניעת עבריינות, אשר מסר מידע פנים משטרתי לבעלי בתי בושת, סייע להם ואף העלים עין מעבירות חמורות שביצעו".

בית המשפט קבע כי "שוטר אשר מנצל את תפקידו, ובמקום להביא למניעת פעילות עבריינית, ונמנע פעם אחר פעם מלדווח על עבירות, מחבל בעבודת המשטרה ובאמון הציבור במערכות אכיפת החוק ודינו מאסר מאחורי סורג ובריח".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות