משפטי

עונש מגוחך לשוטר שיזם מגע מיני עם אישה מעורערת בנפשה

משטרה, אילוסטרציה צילום אילוסטרציה: דוברות המשטרה

שישה חודשי עבודות שרות. זה העונש שגזר שופט בית משפט השלום בכפ"ס, מיכאל קרשן, על שוטר שיצר קשר מיני עם אישה מעורערת בנפשה, שאליה נשלח כדי לוודא שהיא אינה בעלת כוונות אובדניות. יממה לאחר המפגש, בלי קשר, האישה אכן התאבדה.

השופט קרשן ציין בגזר דינו שאלמלא קיומו של אותו נוהג מושרש, ולפיו בתי המשפט אינם נוטים להחמיר עם נאשמים מעבר לטיעוני התביעה, הוא היה גוזר על הנאשם עונש מאסר בפועל בן 12 חודשים.

"מעשיו עולים כדי מעילה חמורה באמון הציבור. הוא ניצל את תפקידו ואת מדיו כדי לספק את יצריו המיניים שהתעוררו כלפי אישה חלשה ומוחלשת, נכה בגופּה ומעורערת בנפשּה", כתב השופט קרשן, "אין ולא נטען כלפי הנאשם כי קיים קשר סיבתי בין שרשרת מעשיו לבין התאבדותה של המנוחה, אך אין לדעתי בכך כדי להקהות מחומרת המעשה שעשה".

השוטר בן ה-53 שהורשע על יסוד הודאתו בעובדות כתב האישום בביצוע עבירה של הפרת אמונים, שירת כשוטר סיור בתחנת קדומים. לפני כשנתיים וחצי, התקבל במרחב שומרון דיווח מבית מלון בהרצליה, לפיו אישה מעורערת בנפשה התקשרה לקבלה של המלון ובקשה ללון לילה אחד בקומה הגבוהה ביותר. בשל החשש כי האישה עלולה לשלוח יד בנפשה נשלח הנאשם לבקר בביתה באריאל. הנאשם הגיע לבית האישה יחד עם חיל סדיר שתגבר אותו במשמרת, יצר עמה קשר טלפוני, הציג את עצמו ואת מטרת בואו, ואמר לה שהוא שולח לה "בחור מאוד-מאוד נחמד" שיוודא שהיא בסדר.

הנאשם והחייל עלו לבית האישה ופגשו אותה שם, והאישה אמרה לו שאין בדעתה לשלוח יד בנפשה. כעבור 20 דקות בהן שוחחו שאל הנאשם את האישה אם היא "מתעסקת עם גברים נשואים" ואמר לה שהוא נשוי. לפני שיצא מהבית אמר הנאשם לאישה שיתקשר אליה. מאוחר יותר השוטר התקשר אליה החמיא לה על המראה, ואמר לה שהוא מעוניין לבוא אליה והגיע לדירתה, בשעה שהחייל נשאר ברכב. הוא שהה שם כשעה. כל זה לא היה מתגלה אלא שכעבור יממה האישה קפצה אל מותה מהקומה הרביעית ונפתחה חקירה.

"כיוון שהמאשימה ראתה לנכון לטעון לעונש מאסר בן 6 חודשים שירוצה בעבודות שירות, לא אחמיר עם הנאשם מעבר לעתירה זו – שאינה ראויה ואינה נכונה בעיניי", סיכם השופט קרשן כשהוא מפנה אצבע מאשימה כלפי התביעה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות