מדיני

פייק ניוז: הטעות של ח"כ אוסנת מארק

ח"כ אוסנת מארק ח"כ אוסנת מארק. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אתמול (שלישי) התקיים בכנסת דיון שעסק ברובו בחסימת חשבונות של אנשי ימין ברשתות החברתיות, שבו השתתפה, בין היתר, ח"כ אוסנת מארק מהליכוד. במהלך הדיון, מארק טענה כי פעילים מארגון "קריים מיניסטר", קראו לכאורה למפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו להצטייד בשוקרים חשמליים וגז מדמיע, ואף לפגוע בשוטרים. "פייסבוק הגדולה שדואגת לחופש הביטוי והאיזון לא יכלה לחסום את 'קריים מיניסטר'?" זעמה מארק, ולאחר שיו"ר הוועדה, עינב קבאלה מכחול לבן, ציינה כי מדובר בפייק ניוז, מארק הוסיפה: "את לא תגידי שאני אמרתי פייק ניוז". לטענתה של מארק, היא לא ידעה כי מדובר בפוסט פיקטיבי, וכי הוא לא פורסם מטעם הארגון.

הפוסט צוטט לראשונה על ידי סגן ניצב זיו שגיב, ראש מדור חקירות באגף החקירות במשטרה: "הם מבקשים לצייד את המפגינים בגז מדמיע ובשוקרים כשהמטרה היא להשתמש בהם נגד השוטרים. אנחנו לפני חציית קו אדום של מה מותר ומה אסור בהפגנה. יש דברים שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו". לאחר זמן קצר, המשטרה חזרה בה והודיעה כי הפוסט שפורסם התגלה כפוסט פיקטיבי.

לאחר הדיון, מטעמה של מארק נמסר: "את מה שהיה לה להגיד היא אמרה בוועדה. הסיפור הוא לא הפוסט של קריים מיניסטר, אלא חסימת חשבונות של אנשי ימין. גם אם הפוסט פייק, זה לא משנה את תכלית הדיון". מארק צייצה בטוויטר: "כמי שנלחמת בפייק ניוז אודותי, אני מבקשת להבהיר כי הציטוט של ארגון הבלע שהקראתי היום בדיון על חסימת חשבונות הפייסבוק הוא פייק. לא ידעתי ולא הקראתי אותו מתוך ידיעה שהוא שקרי. משהובהרה לי עמדת המשטרה בעניין אני מבקשת לחזור בי. זה לא משנה כהוא זה את תכלית הדיון שהתקיים".

מארגון "קריים מיניסטר" נמסר: "בין אם הגברת מארק משקרת ביודעין ובין אם היא הוטעתה, הדבר מעיד על רמת ההכנה שלה לדיוני הכנסת. אנו דורשים מהגברת מארק לחזור בה מיד מדברי הבלע ומההשמצות כלפינו וקוראים לה, אם היא מתעקשת שמדובר בפרסום אמין, אנא הסכימי להסרת חסינותך והתמודדי בבית המשפט עם הטענות נגדנו".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות