האישה שהצילה את הזוגיות שלי

איך אליסון ארמסטרונג לימדה אותי את הקוד לליבם של גברים, ועזרה לעשרות אלפי נשים ברחבי העולם לדבר בשפה שגברים מבינים ומצליחה להחזיר את הקירבה והמבט האוהב בעיניים (ואפילו לגרום להם לעשות מטלות בית)?

 מי לא מכירה את הסיפור הזה. את פוגשת גבר מדהים, נראה טוב, יש לכם "קליק" מיידי, דייטים כיפיים ושיחות ארוכות אל תוך הלילה. הוא משקיע, יוזם, שולח הודעות חמודות. את חושבת שהנה, אולי סופסוף הסתיים החיפוש אחרי "האחד" שלך ותוכלי לנוח בזרועותיו, לעשות כמה ילדים יפים ביחד ולחיות באושר ועושר.

אבל אחרי כמה חודשים (במקרה הטוב) אתם מתחילים לריב בלי הפסקה, הוא מפסיק ליזום ולהשקיע, הוא מתרחק ממך, את נפגעת ממנו, ומתאכזבת ש"הוא כמו כל הגברים". את מנהלת איתו שיחות ארוכות על הקשר שלכם, אבל כלום לא עוזר ואת מרגישה איך עוד קשר חומק לך מבין האצבעות. בסוף את נותרת לבד, שבורת לב, ומיואשת מגברים… כולנו היינו שם. האם זה חייב להיות ככה, או שיש משהו שאנחנו מפספסות?

סורי פיקלרו, בת 35, מייבאת שיטת "קוד המלכה" לישראל, מספרת: "הייתי מבלה שעות בריבים, בתסכול, בכעס. אני זוכרת לילות שהייתי הולכת לישון בבכי. אחרי כמה חודשים היינו בנקודת משבר ופתאום הבנו שכבר לא טוב לנו ביחד וממש שקלנו להיפרד. באותה תקופה גם הלכנו לטיפול זוגי ודיברנו שם על הבעיות שלנו, זה עזר קצת אבל עדיין המשכנו לריב על אותם דברים. ואז במקרה, שמעתי על אישה בשם אליסון ארמסטרונג והספר שלה שנקרא "The Queen's Code" ("קוד המלכה").

הייתי סקפטית

יש לא מעט מדריכים בשוק שמוכרים לנו כל מיני שיטות קסם ל"איך לגרום לו להתאהב בך לנצח". אליסון ארמסטרונג מביאה משהו אחר… את 30 השנים האחרונות, מאז שהתגרשה מבעלה הראשון, היא העבירה בללמוד גברים ואיך הם חושבים. אחרי אלפי ראיונות עם גברים ועשרות אלפי תלמידות ברחבי העולם, אפשר להגיד שהיא פיצחה את ה"קוד" לליבם של גברים.

"הייתי נורא סקפטית", מספרת סורי, "אבל פתאום ראיתי איך אליסון ממש מתארת את כל מה שקרה לי בכל מערכות היחסים עד היום. היא הסבירה לי למה כל הדברים שניסיתי לעשות כדי לקרב את הגבר שלי אלי ולקבל ממנו את מה שאני צריכה, בעצם הרחיקו בינינו והייתי בשוק. איך זה יכול להיות שרק עכשיו אני מגלה את זה? כמה שנים הייתי יכולה לחסוך לעצמי אם רק הייתי לומדת את זה קודם! וזה נתן לי תקווה. פתאום הבנתי איפה הבעיה והבנתי מה אני יכולה לעשות אחרת. היום אנחנו כבר 8 שנים ביחד, הפכנו להורים, ואני יודעת בוודאות שבלי "קוד המלכה" זה לא היה אפשרי, זה הציל את הזוגיות שלנו. זאת הסיבה שרציתי להביא את קוד המלכה לישראל, לדעתי כל אישה צריכה לדעת את זה…".

אליסון ארמסטרונג עם סורי פיקלרו, בהכשרת מנחות של "קוד המלכה" בלוס אנג'לס

 

משקיעות במקום הלא נכון

תקשורת טובה בזוגיות חשובה לכולם, אבל לרוב הנשים זה חשוב במיוחד. אנחנו רוצות להרגיש מובנות, שבן הזוג יגיב לבקשות שלנו, שייתן לנו את תשומת הלב וההקשבה שאנחנו צריכות, ואנחנו מוצאות שזה לא כל כך פשוט, אבל יש לנו מה לעשות עם זה.

"מה שקורה לרוב הנשים זה שאנחנו משקיעות המון אבל במקום הלא נכון", מסבירה סורי. "למשל בלנהל שיחות ארוכות ולהתלונן על מה שלא עובד לנו, אבל זה לא מה שמניע גברים ולא גורם להם להשתנות.

זה חשוב שנתקשר את הצרכים שלנו, פשוט בצורה אחרת. הדרך שבה למדנו לתקשר לא משיגה לנו תוצאות. היא רק מייאשת אותנו ומתישה גברים וגורמת להם להתרחק."

"לגברים נורא חשוב להרגיש שמה שהם עושים משמעותי לנו, תורם לחיים שלנו ושאנחנו מעריכות את ההשקעה שלהם, ואז הם משקיעים בזה יותר. זה עובד הרבה יותר טוב מכל תלונה. כשגבר מרגיש שכל מה שהוא עושה לא מספיק טוב אז הוא חושב "למה לי להתאמץ?" ואז הוא פשוט מפסיק להשקיע. נשים חושבות שזה משהו נורמלי שקורה במערכת יחסים – שעם הזמן גברים מפסיקים להתאמץ.

כשאנחנו לומדות לתקשר עם גברים את הצרכים שלנו בשיטת "קוד המלכה", זה מיד יוצר אצלם חשק להיענות לזה, כי זה הטבע של גברים – לנסות לעשות אותנו שמחות, זה משהו שהוא ב-DNA שלהם."

ה"שפה" שגברים מבינים

 ב"קוד המלכה" מגלה לנו ארמסטרונג את צורת החשיבה הגברית, ומה באמת גורם לגברים לרצות להשקיע במה שחשוב לנו. בגלל שלגברים יש בממוצע פי 15-30 יותר טסטסטורון מלנשים, זה מייצר הבדל משמעותי בין האופן שבו גברים ונשים תופסים את הסביבה שלהם ורובינו לא מודעים לכך.

סורי מספרת "ההבנה של צורות החשיבה השונות של נשים וגברים עזרה לנו לצחוק על עצמנו ולהבין שאנחנו לא שונים מרוב הזוגות וזה לא שמשהו בנו לא בסדר או שאנחנו לא מתאימים. ממקום של המון ביקורת על איך שהוא, פתאום התחלתי להבין שזה פשוט שונה מאיך שאני".

מעבר להבנה, השיטה גם נותנת לנשים כלים פרקטיים ופשוטים לתקשורת יותר אפקטיבית עם גברים. סורי מספרת: "אחד הדברים שעשו את השינוי הכי משמעותי עבורי הוא כשהחלפתי את התלונות במה שאליסון קוראת לו "הבקשה המעולה"- איך לתקשר את מה שאני צריכה מגבר ככה שהוא באמת ישמח לעשות את זה בשבילי. כשהתחלתי לדבר עם גלעד בשפה שהוא מבין, הוא חזר להיות גבר משקיע ואיכפתי. הוא התחיל להגיד לי משפטים כמו "איזה מדהימה את!", וממש ראיתי איך הוא בוחר בי מחדש בלב שלם, מחכה לזמן שאנחנו מבלים ביחד וגם לוקח חלק שווה במטלות הבית."

סורי עם גלעד ולביא, "הוא חזר להיות גבר משקיע ואיכפתי"

  

הדד ליין להיות אמא

יערה, בת 40, מספרת שהייתה כבר אחרי הרבה מערכות יחסים מאוד משמעותיות שחלקן נראו שהולכות להתגבש לכדי משפחה. סביב גיל 35 היא שמה לעצמה דד ליין – אם היא לא מוצאת זוגיות תוך שנה-שנתיים, היא מתחילה בתהליך של להביא ילדים בלי בן-זוג. את ליאור היא פגשה כחודש לפני יום הולדת 37, אבל מהר מאוד התחילו אותם דפוסים שהיא הכירה בעבר, היא הרגישה שהוא לא מספיק רציני וכשניסתה לתקשר את עצמה זה היה מרחיק אותו עוד יותר.

ממש אז היא הגיעה לקורס של קוד המלכה עם הרבה ספקות כי בכל זאת היא עברה כבר הרבה תהליכים קודם לכן והיא עצמה ליוותה אנשים בתהליכים שונים. "מאז הקורס זה התחיל פשוט לעבוד כקסם", מספרת יערה. "זה אפשר לנו להבין אחד את השנייה, התאפשר לי לדבר איתו בשפה שתהיה לו הכי בהירה ונוגעת. הקשר ביננו הפך מהר מאוד לבחירה ברורה, להקמת משפחה, למעבר למגורים משותפים, לציפייה לחתונה ובאמת טוב לנו יחד. הוא לא מפסיק להגיד לי שאני האישה של החיים שלו ושהוא מאושר איתי. זה כל מה שייחלתי לעצמי להרגיש."

היום יערה וליאור הורים לאביב הקטנה, ויערה עצמה מאמנת נשים ליצירת זוגיות. "לקוד המלכה יש חלק משמעותי בהגשמת החלום שלי" היא אומרת בלב שלם, "ואני מאחלת לכל אישה להרגיש ככה."

יערה וליאור. "מאז הקורס זה התחיל פשוט לעבוד כקסם".

לחסוך שנים של תיסכול

אז מה נשים יכולות לעשות כדי לחסוך לעצמן את התיסכול הזה עם גברים?

"עבורי השלב הראשון בתהליך שלי היה להבין מה אני עושה לא בסדר", אומרת סורי. "זה לא באשמתי כי לא הכרתי משהו אחר, אבל להבין מה בדיוק מנע ממני לקבל את מה שאני צריכה מהגבר שלי, היה צעד חשוב. לפי אליסון ארמסטרונג יש 5 סיבות מרכזיות שנשים לא מקבלות את מה שהן צריכות מגברים, כל אחת יכולה לבדוק אם גם היא עושה את הטעויות האלו  במדריך חינמי קצר שאפשר להוריד כאן

להורדת המדריך "5 הסיבות שנשים לא מקבלות את מה שאת צריכות מגברים" לפי קוד המלכה של אליסון ארמסטרונג  

 

נגישות